はじめに

MacBook Pro 15" Retina Display Mid 2015のSSDの交換方法について説明します。

  1. MacBook Proに固定された底面ケースから次のペンタブネジを取り外します。
    • MacBook Proに固定された底面ケースから次のペンタブネジを取り外します。

      • 3.1 mm−8本

      • 2.3 mm−2本

  2. クラッチカバーに最も近い端から持ち上げて、MacBook Proの底面ケースを持ち上げます。
    • クラッチカバーに最も近い端から持ち上げて、MacBook Proの底面ケースを持ち上げます。

    • 底面ケースには、上部ケース(オレンジ色)のプラスチッククリップに収まるプラスチック製の2つのペグ(赤色)があります。

    • 再組立中に、底面ケースの中心を静かに押し下げて、2つのプラスチッククリップにケースを再び取り付けます。

    • バッテリーコネクタを覆うステッカーを巻き戻します。

    • バッテリーコネクターの両側を静かに持ち上げて、コネクターをロジックボード上のソケットから引き出します。

    • バッテリーコネクターが誤ってロジックボードに接触しないように、コネクターをバッテリーの方に戻してください。

    • ロジックボードに取り付けられているSSDの2.9mmT型トルクスネジを外します。

    • SSDの端を持ち、スピーカーの上まで持ち上げて下さい。

      • 接続部やソケットを傷つける恐れがあるので、高く持ち上げ過ぎないで下さい。

    • ロジックボードのソケットからSSDを引き抜いて下さい。

まとめ

取り付ける際は、逆の手順を行ってください。

100%

rnishiyanさんは世界中で修理する私たちを助けてくれています! あなたも貢献してみませんか?
翻訳を始める ›

Sam Lionheart

350,340 ポイント

チーム

Community

108 メンバー

So guys, I got a couple of questions:

1. Is this model (MBP Retina Mid 2015/MacBookPro11,4 ) really upgradable? https://www.datenreise.de/en/macbook-pro... says otherwise.

2. Samsung 850 EVO or Samsung 850 PRO would work with the model mentioned above?

Eduardo Delai Correa - 返信

Yes, it is upgradeable. At the time that article was published there was no drive on the market that would work. Now there is. No the Samsung 850 EVO or Pro would not work. As far as I know OWC is the only one that produces an after market drive that is compatible.

Chris Matlock -

I couldn't find the SSD that Chris mentioned. Would you please point out the exact model?

Jerry Zhong -

I think you could purchase a pcie to M2 adapter and fit a Samsung 950 Pro in there. 960 Pro is coming out soon though with higher performance.

tonynca7 - 返信

I also wanna try the 960 pro on, but I have read an article about the 3rd party SSD support which saying OS X deny to boot from a 3rd party NVME drive, you have to do some hack before you can use it. Is it true?

cyl19910101 g -

統計データを表示:

過去 24時間: 202

過去 7 日: 1,416

過去 30 日: 5,805