ビデオの概要

はじめに

この金曜日の夜は長く待ちわびていた瞬間です。任天堂がついに、ゼルダの伝説から始まる…新しいコンソール、Nintendo Switchを発売したのです。さあ、ひとまずゲームのことは忘れて、早速ハードウェアの中身を見てみましょう。ここではiFixitに全てを任せて、iFixitのツールたちを自由に探検させてください。私たちと一緒に分解ショーを楽しみましょう!

ゲームは他の誰かに遊んでもらい、FacebookInstagramTwitterTwitter 日本語版 をフォローして新しい情報を見つけてください!

この分解は修理ガイドでは ありません。 お持ちのNintendo Switchを修理する際は、iFixitのサービスマニュアルをご利用ください。

皆さん、Merry Switchmas‼︎ 任天堂の新しいハイブリッドの携帯式/コンソールがどんなハードウェアを揃えているのか見てみましょう。 NVIDIA社製 カスタマイズされたTegraプロセッサー
  • 皆さん、Merry Switchmas‼︎ 任天堂の新しいハイブリッドの携帯式/コンソールがどんなハードウェアを揃えているのか見てみましょう。

    • NVIDIA社製 カスタマイズされたTegraプロセッサー

    • 静電容量方式タッチスクリーン 6.2インチ、1280×720ピクセル出力解像度(HDMIケーブル経由で1920×1080ピクセル)

    • 32GB(microSDHCかmicroSDXCメモリーカードは最大2TBまで認識可能)

    • 規格802.11 a/b/g/n/ac Wi-Fi, Bluetoothバージョン4.1、USB Type-C端子の充電ポート、3.5 mm オーディオジャックーSwitchドックへの接続や本体の充電に使用

    • ステレオスピーカー

    • 充電可能なリチウムイオンバッテリーバッテリー持続時間 約2.5~6.5時間

    • 取り外しが可能なワイヤレス式Joy-Con コントローラー

コメントを追加する

分解作業はとてつもなく困難です。私たちの親友であるCreative Electronはボックス全体をレントゲン撮影してみれば、何かの助けとなると考えました。 この画像を見るとハードウェア全体のツアーを早くみたいという思いに駆られます。ボックスからコンソールを取り出して、さらにレントゲン撮影をしてみました。 左側にある大きな影はバッテリーだと推測できますか?
  • 分解作業はとてつもなく困難です。私たちの親友であるCreative Electronはボックス全体をレントゲン撮影してみれば、何かの助けとなると考えました。

  • この画像を見るとハードウェア全体のツアーを早くみたいという思いに駆られます。ボックスからコンソールを取り出して、さらにレントゲン撮影をしてみました。

    • 左側にある大きな影はバッテリーだと推測できますか?

  • さてレントゲン撮影を脇に置いて、分解用のツールを取り出しましょう!

propaganda? where?

Daniel Arens - 返信

They spy, we spy but we won't tapp that...

Mike Atkins - 返信

まず最初に任天堂のお供え物の品々を広げてみましょう。コンソール、2セットのJoy-Con、ドックとJoy-Conグリップがあります。 本体に接続されたJoy-Conを本体に接続すると、Switch コンソールは横幅約9.4インチ、縦の長さは4インチで、奥行きはわずか1.5インチです。 Joy-Conのコンソール機能が加わったにもかかわらず、重量はわずか0.88ポンドです。これは 1.1 ポンドのWii U GamePadと比べると軽量化されました。
  • まず最初に任天堂のお供え物の品々を広げてみましょう。コンソール、2セットのJoy-Con、ドックとJoy-Conグリップがあります。

  • 本体に接続されたJoy-Conを本体に接続すると、Switch コンソールは横幅約9.4インチ、縦の長さは4インチで、奥行きはわずか1.5インチです。

  • Joy-Conのコンソール機能が加わったにもかかわらず、重量はわずか0.88ポンドです。これは 1.1 ポンドのWii U GamePadと比べると軽量化されました。

コメントを追加する

さあこの分解をギア全開にスイッチしましょう! 最初に注目するのは(変なドミノのロゴではなく)モデル番号~HAC-001です。 裏側に回ってみるとポートが確認できます。
  • さあこの分解をギア全開にスイッチしましょう!

  • 最初に注目するのは(変なドミノのロゴではなく)モデル番号~HAC-001です。

  • 裏側に回ってみるとポートが確認できます。

    • microSDメモリーカードは(とてつもなく堅い)キックスタンドの底にあります。

    • USB Type-C端子(ドック用)

    • 標準3.5 mmヘッドホンジャック

    • 任天堂ゲームカードスロット

  • ある情報によるとSwitchを据え置きで使用中、1080ピクセルの映像が出力されるため冷却チャンネルが稼働し、デバイスの上部にあるファンのベントが全開になります。

Any chance the USB-C port supports Thunderbolt 3? I've been holding out hope it does and Nintendo will sell a "Pro Dock" that has an eGPU for better performance while docked.

Toby Turner - 返信

You could do that with USB 3.1..

SpyderCanopus - 返信

3.5mm headphone jack. You didn't mention anything about TRRS. Does that mean that there is no audio / microphone in?

Nicholas Wagner - 返信

  • 残念なことに、トライポイントネジがSwitchの入り口を守衛しています。しかし、私たちは持てる64の力の1つを使えば良いのです。

    • ここにトライポイントネジがあるということは、任天堂が’侵入禁止”のサインを出していると言えます。しかし私たちはもう通過してバックカバーを簡単に持ち上げましたーネジを外すとクリップや接着剤はありません。

  • フタを開けてみて現れるのはー特にありません。ただのメタル製シールドです。

  • しかしながら、ケースに入っていないモジュラー式microSD カードが簡単に取り外せます。これはストーレッジの容量を増やす際にはとても良いニュースです!

Whats the model of SD card reader will it read UHS 3 SD cards??

peacepipe_au - 返信

What do I do if I strip the tru screws?

Allister Singh - 返信

please provide screw type please, no one knows what screws are actually in the device

natclay96 - 返信

そしてついに私たちが待ち望んできた瞬間が来ましたー内部を開いてみます。ついにありました!
  • そしてついに私たちが待ち望んできた瞬間が来ましたー内部を開いてみます。ついにありました!

  • それは…まるでコンピューターのようです!バッテリー、ヒートパイプ、放熱グリス、ファン。全て揃っています。

    • Switchの優先順位はバッテリーと冷却機能だと明確に言えます。

  • 紫色の小さな塊をみてみると、このメタル製のプレートは構造上のサポート以上の役割があります。熱をヒートパイプからリアケースに運ぶヒートシンクです。

    • これはホットスポットがプラスチックを溶かしたり、指を火傷しないように熱を拡散させるのです。

If we were to remove the back plate, what should we use to replace the purple compound used to transfer heat. Should we use typical CPU/GPU thermal paste such as Arctic Silver or is it even necessary to replace the compound?

Ambyli - 返信

安全第一をモットーに、バッテリーコネクターの吸盤から接着剤を剥がす前に、バッテリーコネクターを外します。 多くのコンソールはバッテリーではなく、電気コンセントが付いていますが、Switchのポータブル機能を実現するにはワイヤレス式の電気供給が適しています。ということは寿命が限られているということです。 3DSとは違い、Switchのバッテリーはユーザーが自分で交換できません。代わりに、任天堂の”Switchサポート"で有料のバッテリー交換サービスが受けられます。
  • 安全第一をモットーに、バッテリーコネクターの吸盤から接着剤を剥がす前に、バッテリーコネクターを外します。

    • 多くのコンソールはバッテリーではなく、電気コンセントが付いていますが、Switchのポータブル機能を実現するにはワイヤレス式の電気供給が適しています。ということは寿命が限られているということです。

    • 3DSとは違い、Switchのバッテリーはユーザーが自分で交換できません。代わりに、任天堂の”Switchサポート"で有料のバッテリー交換サービスが受けられます。

  • Switchのバッテリーは16 Wh で、Wii U GamePadの交換可能バッテリー5.6 Whに比べると容量アップしてます。ですが、これはコンソールを動かすもので、飾りではありません。

How is this battery not "User replaceable"?

Bally - 返信

It means is not that easy, you have to tear it down almost completely in order to replace it.

Ricardo Briceño - 返信

The lack of a user replaceable battery in this thing is BY FAR the lamest thing about it IMO... Though unfortunatly to be fair Vita's the same way. SO crazy lame.

Also sort of weird it has a cooling fan. I wasn't expecting that. Maybe it's off when undocked and running slower?

wolfpup3 - 返信

whats the weight of the switch battery in grams? and what type of battery cell is it?

justin thorpe - 返信

バッテリーの次に優先順位が高いハードウェアに移りましょう。それは冷却システムです。 ヒートパイプは単純にプラスネジで留められています。すなわち放熱グリスを再塗付するのは簡単ということです。 ファンを取り出すためにここまで作業をしてきましたが、ファンを清掃することだけしか出来ないようです。ファンは出入力ボードの下に埋め込まれています。
  • バッテリーの次に優先順位が高いハードウェアに移りましょう。それは冷却システムです。

  • ヒートパイプは単純にプラスネジで留められています。すなわち放熱グリスを再塗付するのは簡単ということです。

  • ファンを取り出すためにここまで作業をしてきましたが、ファンを清掃することだけしか出来ないようです。ファンは出入力ボードの下に埋め込まれています。

  • そのため、ゲームカードリーダーとそれに付けられたヘッドホンジャックを取り出します。

    • そこでもちろんですが、私たちはカートリッジを舐めていません。(Switchのカートリッジの味が酷いという記事より)

Is the 3.5 mm jack a TRS or TRRS?

Erin Lewis - 返信

Is the chassis metal? It looks metalic through the screw holes.

alan mail - 返信

出入力ボードを取り出してからファンの分解に移ります。 このDelta製電気ファンはゴム製のバイブレーション静圧マウント上に3本のネジで取り付けられています。電圧は5V、電流は0.33 Aです。 ポータブル製機械のバッテリー寿命が尽きれば、ファンの将来はありません。そのため、ドックから外れている時はドックに収めた時と比べると画像の解像度が格段に落ちるという噂があるのは納得です。
  • 出入力ボードを取り出してからファンの分解に移ります。

  • このDelta製電気ファンはゴム製のバイブレーション静圧マウント上に3本のネジで取り付けられています。電圧は5V、電流は0.33 Aです。

  • ポータブル製機械のバッテリー寿命が尽きれば、ファンの将来はありません。そのため、ドックから外れている時はドックに収めた時と比べると画像の解像度が格段に落ちるという噂があるのは納得です。

    • 低いピクセル密度を出力することで省エネを実現できるだけでなく、Switch のファンの回転速度を大幅に遅くすることができるのです。

コメントを追加する

これは沢山のものが接続されているマザーボードです。マザーボードを取り出すためにはデジタイザー、バックライト、スピーカーコネクター、2本のアンテナと2つのJoy-Conレールを取り出してから、6本のプラスネジを外してください。 しかし待ってください。これは素晴らしいモジュラリティです。eMMCストーレッジでさえプリント基盤上に配置されており、簡単に取り出せるのです。 任天堂は取り外し可能なフラッシュメモリー付きの6.2インチタブレットを製造しました。そのため、これが無理だとは言えないのです。
  • これは沢山のものが接続されているマザーボードです。マザーボードを取り出すためにはデジタイザー、バックライト、スピーカーコネクター、2本のアンテナと2つのJoy-Conレールを取り出してから、6本のプラスネジを外してください。

  • しかし待ってください。これは素晴らしいモジュラリティです。eMMCストーレッジでさえプリント基盤上に配置されており、簡単に取り出せるのです。

    • 任天堂は取り外し可能なフラッシュメモリー付きの6.2インチタブレットを製造しました。そのため、これが無理だとは言えないのです。

    • メモリーボードは東芝THGBMHG8C2LBAIL32 GB eMMC NAND Flash ICを含んでいます。

  • 残念なことに、モジュラリティはUSB-Cポートで終わります。この先端技術のコンポーネントを交換する際は、かなり高度な半田付け技術が必要です。

What does "Side-A" of the HAC-EMMC daughter board containing the single Toshiba THGBMHG8C2LBAIL 32 GB eMMC NAND Flash IC look like?

Jonathan Stanley - 返信

The USB port is soldered to the board conatining the most important hardware? I'd almost call this a form of planned obsolescence

Nicola Pfister - 返信

Is the flash soldered on to the PCB? If so, I wonder how hard it is to remove and swap with a bigger eMMC flash drive from Toshiba.

Jerome Santander - 返信

チップはマザーボードの表側の小さなスペースに寄せ集められています。
  • チップはマザーボードの表側の小さなスペースに寄せ集められています。

    • NVIDIA ODNX02-A2 (恐らくTegra X1-based SoC)

    • Samsung K4F6E304HB-MGCH2 GB LPDDR4 DRAM (2つあり合計4 GB)

    • Broadcom/Cypress BCM4356 802.11ac 2×2 + Bluetooth 4.1 SoC

    • Maxim Integrated MAX77621AEWI+Tthree phase buck regulator (x2)

    • M92T36 630380

Is that an LCI near the USB-C connector?

Positive Intent - 返信

There’s the connectivity issue! The series elements in the T-networks feeding the RF connectors are unpopulated, meaning the antennas aren’t connected. This is probably causing a 20dB-40dB hit in RF performance and decreasing battery life. If this is a production unit, Nintendo has a recall on their hands; software can’t fix that.

john horne - 返信

To be fair, there is a chance those series components have a tiny net tie across them, shorting them out. I can't tell from these photos. This would be cheaper than a jumper resistor, even at $0.001 each. They avoided slikscreen which does indicate they might be trying to aggressively keep PCB costs down. I wish I could get a closer look.

john horne -

マザーボードの裏側にもあります。
  • マザーボードの裏側にもあります。

    • Pericom Semiconductor PI3USB30532USB 3.0/DP1.2 matrix switch

    • Realtek ALC5639 audio codec

    • Maxim Integrated MAX77620AEWJ+TPMIC

    • B1633 GCBRG HAC STD T1001216

コメントを追加する

ステレオスピーカーは背面ケースに軽く接着剤で留められていますが、あまり力を入れて剥がさないでください。 これらのスピーカーは低音を鳴らすために働いています。振動板が大きくなるほど、より空気を押しのけます。そして密閉型は共鳴する低音を出します。しかし、レポートによると、依然としてこれらは低音はではなく”高音(ソプラノ)”であるとのことです。 Joy-Conレールはコンソールの両側先端にプラスネジで留められています。
  • ステレオスピーカーは背面ケースに軽く接着剤で留められていますが、あまり力を入れて剥がさないでください。

    • これらのスピーカーは低音を鳴らすために働いています。振動板が大きくなるほど、より空気を押しのけます。そして密閉型は共鳴する低音を出します。しかし、レポートによると、依然としてこれらは低音はではなく”高音(ソプラノ)”であるとのことです。

  • Joy-Conレールはコンソールの両側先端にプラスネジで留められています。

    • それぞれのレールにはピン接合のセットが付けられており、 Joy-Cons 上の接合とインターロックされてコマンド情報を伝達します。ボタンを押すとリボンケーブルを通してマザーボードに伝達されます。

Do you know similar speakers which can be used as replacement?

Jube - 返信

Im not sure, but they look the same as the New 3ds ones

tbolado -

I was able to successfully replace mine with a New 3DS speaker

Mil - 返信

  • 最近のタッチスクリーン式デバイスと異なり、Switchのデジタイザーはディスプレイにヒューズされていません。これは2つのパーツをそれぞれ交換できると言えます。任天堂は修理がしやすいように配慮しているのです!

  • デジタイザーはディスプレイ周辺に付けられた両面接着テープによって留められています。この箇所に熱をあてこじ開けると、デジタイザーを取り出すことができます。

    • この歓喜の中、私たちのせっかちな分解エンジニアがデジタイザーデータケーブルを切断してしまいました。修理を行う方はご注意ください、この本は縦に開きます。

Is the digitizer glass or plastic??

Paul Reynolds - 返信

^^ I'd like to know this as well.

Lucas Luxton - 返信

It feels like and flexes like plastic.

dave - 返信

It's perma-fused to the plastic, I take it? If so I'm rather disappointed. I'm not fond of screen protectors and would much rather someone put out a replacement instead.

Erin Lewis - 返信

So the Screen is technically replaceable? Would it be possible to put a new screen on?

Mitchell Laurence - 返信

まるでアイスクリームサンデーにのせられたチェリーのようです。LCDディスプレイはとても簡単に外せます!
  • まるでアイスクリームサンデーにのせられたチェリーのようです。LCDディスプレイはとても簡単に外せます!

    • デバイスのポータブル機能を高めるということは、落下してしまう可能性が高まります。そのため、任天堂はより壊れやすいデバイスにはより修理しやすい構造にしてくれたのです。

  • というわけで、コンソールは出動しています。が、まだコンソールの分解は終わっていません。

    • さて、どこにコントローラーを置いたか忘れてしまいました…

hello , is it IPS or TN or VA LCD ?

ttt ttt - 返信

IPS by Japan Display Inc. But what is the LCD model #?

Girl Usocrzy - 返信

任天堂は見た目は類似しているJoy-Conが、実際は異なるハードウェアであることを識別させるために2色のカラーコードを持たせました。 Joy-Conは異なる機能をもつものには違うモデル番号を付けられています。ネオンブルーはHAC-015、ネオンレッドはHAC~016です。 ネオンカラーは嫌いですか?残念です。どうやら本物の色に塗れないようです。
  • 任天堂は見た目は類似しているJoy-Conが、実際は異なるハードウェアであることを識別させるために2色のカラーコードを持たせました。

    • Joy-Conは異なる機能をもつものには違うモデル番号を付けられています。ネオンブルーはHAC-015、ネオンレッドはHAC~016です。

  • ネオンカラーは嫌いですか?残念です。どうやら本物の色に塗れないようです

  • Joy-Consは防水機能を備えていません。そして任天堂は水槽の近くで使わないよう推奨しています。

    • …あるいはラップトップPC、ワイヤレスヘッドセット、ワイヤレスプリンター、電子レンジ、ワイヤレススピーカー、スマートウォッチ、コードレス電話などの近くでも使用できません。ー基本的には隠れ部屋で使うのが一番です。

Any idea on the type of plastic for the Joy-Con shells? ABS, nylon, something else (if so, what)?

Jonathan Stanley - 返信

If you didn't already notice- the step 17 photos of the inside of the shells seem to indicate it's polycarbonate + ABS

David Eltzroth -

I sort of wish I'd been able to get the model that includes the red/blue controllers LOL

wolfpup3 - 返信

I broke my Joy Con a while back and the 2L button is missing. Would you happen to know where I can get a replacement part for that?

Clinton Wong - 返信

  • 私たちは遺伝学者ではありませんが、この一卵性双生児を比較するためにスパッジャーを取り出します。

  • それぞれのコントローラーには1.9 Wh のリチウムイオンバッテリー、Bluetooth、加速度メーター、ジャイロスコープと(ハプティック/触覚ではない)”HD振動”モーターが装着されています。

    • バッテリーの交換はオリジナルのWiiリモートに比べると容易くありませんが、不可能ではありません。

  • 任天堂はJoy-Con コントローラーは最大20時間の連続使用が可能で、充電時間は3時間30分と公表しています。

    • Joy-Conグリップは人間工学に基づいたグリップであるだけでなく、Joy-Con充電グリップを取り付ければプレイ中の充電が可能です。

Might want to clarify that the Joy-Con charging grip does not have a battery so there is no boost from the grip itself. You have to plug the grip into a power source (through USB) to get the joy-cons to charge at all when they are attached to the charging grip. Otherwise the grip acts exactly like the included non-charging grip.

Brice Gilbert - 返信

Oh goody...more sealed proprietary batteries. LAME.

wolfpup3 - 返信

  • 発売前からJoy-Conのレール構造で耐久性についての問題がになっていました。より詳細に見てみましょう。

  • Switchコンソールの先端にあるレール自体はメタル製でしっかり留められているように見えます。

  • Joy-Con側に付けられたプラスチックのレールの受け皿の方に問題があるのかもしれません。多くの欠陥は取り外しが可能なコントローラーに見つかります。必要であればこのコントローラーは安価で交換が可能です。

This piece of plastic in joy-con can be exchanged for example metal? It should be better than plastic

Robert - 返信

こうして見るとコントローラーの色の比較がよくできます。レッドとブルーの対決です。 私たちはただの薄っぺらではありません。重要な中身に何があるのでしょうか。レッドの Joy-Conは IRハードウェアとNFCアンテナが搭載されています。 IRハードウェアはIRカメラと4本のLEDからできています。任天堂によると、モーションIRカメラはカメラが捉えたものの形や動き、距離を読み取ります。将来はビデオ録画が可能となるようです。LEDはIR(赤外線)ライトを近くのものに当てて認識しやすくしていると考えられます。
  • こうして見るとコントローラーの色の比較がよくできます。レッドとブルーの対決です。

  • 私たちはただの薄っぺらではありません。重要な中身に何があるのでしょうか。レッドの Joy-Conは IRハードウェアとNFCアンテナが搭載されています。

    • IRハードウェアはIRカメラと4本のLEDからできています。任天堂によると、モーションIRカメラはカメラが捉えたものの形や動き、距離を読み取ります。将来はビデオ録画が可能となるようです。LEDはIR(赤外線)ライトを近くのものに当てて認識しやすくしていると考えられます。

  • レッドとブルー、同一ものは何があるでしょうか?Joyスティックを留めている2本のプラスネジとボードに留められた2本のプラスネジ。これだけです。

    • ブルー、私たち修理士たちのために必要なときにそこにいるのですよね。

  • それぞれの基盤下部に重いHD振動モーターがあり、これは5.5gあります。

I had to send my Left Joy-Con for a repair on day one because the L button was acting erratically. I first noticed it when I tried to write my credit card number. I had made a mistake and tried to go back using tbe L button. When I pressed the button, my text cursor moved all the way to the left even though the button was in normal position (seemingly unpressed).

I wonder what caused this. Fun fact: Pressing the plastic piece between ZL and L button activated the sensor for L button.

Does the iFixit team has any idea what caused my problem? Thanks!

Philippe Morin - 返信

Any component info on the Joystick? Manufacturer ROM etc?

Eamonn Clerkin - 返信

より多くのシリコンを探してコントローラー基板を並べてみました。ここには多くの注目すべきレッドの基板ボードがあります。(ブルーの基板は少し形が異なりますがほとんど同じビットです) Broadcom BCM20734 Bluetooth 4.1/2.4 GHz Transceiver
  • より多くのシリコンを探してコントローラー基板を並べてみました。ここには多くの注目すべきレッドの基板ボードがあります。(ブルーの基板は少し形が異なりますがほとんど同じビットです)

    • Broadcom BCM20734 Bluetooth 4.1/2.4 GHz Transceiver

    • STMicroelectronics NFCBEA 812006 33 (Likely NFC reader IC)

    • Macronix International MX25U4033E 4 Mb CMOS Flash

The chip in the center of the board is probably a Bosch BMI160 (6-DOF Inertial sensor)

Luko - 返信

Would love to see photos of both controller PCBs. Only one side is shown.

Jeff Keyzer - 返信

I would also like to have both joy-con because I had to send the Left one for a repair because I had troubles with the L button.

Philippe Morin - 返信

Is that white quad next to home button LED?

Damian Wielk - 返信

Does anyone know whether the joycons use this chip in Classic/EDR mode, or in Smart/LE mode?

fury - 返信

最新分解情報:隠れた秘密を確認するために、私たちはハプティック(触感)フィードバックモーターの上部カバーを開口しました。リニア共鳴アクチュエーター(LRA)はSwitchのHD振動を動かしています。 これらのリニア共鳴アクチュエーター(LRA)はOculus Touch コントローラー、 HTC ViveやSteam コントローラーから取り出したものと非常に類似しています。 次にOculus Touchのハプティックモーターを取り出して比べてみました。すると内部もこのSwitchの内部ととても似通っています。
  • 最新分解情報:隠れた秘密を確認するために、私たちはハプティック(触感)フィードバックモーターの上部カバーを開口しました。リニア共鳴アクチュエーター(LRA)はSwitchのHD振動を動かしています。

    • これらのリニア共鳴アクチュエーター(LRA)はOculus Touch コントローラーHTC ViveSteam コントローラーから取り出したものと非常に類似しています。

    • 次にOculus Touchのハプティックモーターを取り出して比べてみました。すると内部もこのSwitchの内部ととても似通っています。

  • 内部を見てみます。バイブレーションのモーターはとても標準的です。移動質量アセンブリに装着されているボイスコイルが両側に強力なマグネットで挟まれています。

  • しかしながら、興味深いのはこれまで見てきた多くのハプティック(触感)フィードバックモーターはこのリニア共鳴アクチュエーター(LRA)は長軸にそって振動する一方、このリニア共鳴アクチュエーターは短軸に沿って振動するようです。

What, no slow mo video?

kyletallent - 返信

If it is like this haptic module, it appears to be able to oscillate in 2 axes: http://www.alps.com/prod/info/E/HTML/Act...

Aziz Nawrozie - 返信

Switch本体にメスを入れる前に、私たちの友人であるCreative Electron に観察をしてもらいました。待ち受ける罠にはまりたくなかったからです。 さて真面目な話です。レントゲン画像では私たちが発見していたことよりももっと面白い結果がわかりました。あらゆる意図や目的のために、ドックは多くのポートが搭載されたボックスの中で基板から成っています。 USB 2.0ポートー2本
  • Switch本体にメスを入れる前に、私たちの友人であるCreative Electron に観察をしてもらいました。待ち受ける罠にはまりたくなかったからです。

  • さて真面目な話です。レントゲン画像では私たちが発見していたことよりももっと面白い結果がわかりました。あらゆる意図や目的のために、ドックは多くのポートが搭載されたボックスの中で基板から成っています。

    • USB 2.0ポートー2本

    • ACアダプターポート

    • HDMIポート

    • USB 3.0ポートー1本

  • 任天堂によると工場出荷時の背面のUSBポートはUSB 2.0 サポートだけしかありませんが、将来的にはUSB 3.0サポートまでアップグレードできます。

thanks for info on this.

does this dock board have power regulator/protection/fuse/whateveryoumaycallit that protects the switch in case the official charger goes haywire?

MyPerk Tv - 返信

How much ampere are the USB ports ??

iltenerone - 返信

What is the FFC connected to?

Adam Cove - 返信

ドッグ側のチップ情報です。 Macronix International MX25L512E 512 Kb CMOS フラッシュ
  • ドッグ側のチップ情報です。

    • Macronix International MX25L512E 512 Kb CMOS フラッシュ

    • Macronix International MX25V2006E2 Mb CMOS フラッシュ

    • Megachips STDP2550 Mobility DisplayPort (MyDP) to HDMIコンバーター

    • M92T17 623382

    • STMicroelectronics 32P048

    • VIA Labs VL210USB 3.0 ハブコントローラー

    • M92T55 633416

Got some issues with the coloring of your little rectangles. M92T55 is pink on the photo, and the M92T17 is dark blue.

LDM - 返信

What's the dimension of the motherboard?

Zero - 返信

can get a name/model of the ribbon cable from the board that finishes as usb-c?

rusenikolovski - 返信

I need the same information. Have you figured it out yet?

The Real JaeLinx -

I need another ribbon cable. What type would be a good replacement

The Real JaeLinx - 返信

M92T17 is an ROHM chip.

Blue - 返信

さあ分解のレイアウト写真をお披露目する時がきました!これは任天堂Switchの内部パーツを綺麗に並べたものです。 特別な視力を持つ私たちのヒーローである Creative Electronに再度お礼を申し上げます! さてこれらのパーツを速攻で再組み立ててーゲームの時間です!
  • さあ分解のレイアウト写真をお披露目する時がきました!これは任天堂Switchの内部パーツを綺麗に並べたものです。

  • 特別な視力を持つ私たちのヒーローである Creative Electronに再度お礼を申し上げます!

  • さてこれらのパーツを速攻で再組み立ててーゲームの時間です!

コメントを追加する

最終案
  • デジタイザー以外ではネジが接着剤の代わりに使用されており、コンポーネントを固定しています。
  • アナログスティック、ゲームカートリッジリーダーやヘッドホンジャックを含む多くのコンポーネントは交換可能です。
  • バッテリーはケースに接着剤で留められており、モジュール式です。そしてエンドユーザーによって交換可能です。
  • デジタイザーやディスプレイは修理作業半田付けされていません。そのため修理にかかる費用はかかりませんが、作業が複雑です。
  • プロプライエタリのトライポイントネジが使用されているため、Switch本体が開口されるのを塞いでいます。
  • ディスプレイとデジタイザーを交換する際は熱処理をして、強力な接着力が必要なため半田付けが必要です。
修理難易度スコア
8
10点満点中8点の修理難易度
(10点が最も修理しやすい指標です)

100%

翻訳を始める ›

106コメント

Yes it has 4GB of RAM in the form of 2x 16Gb (or 2 gigabyte each) Samsung LPDDR4 RAM chips.

acaaew -

Does the HD Rumble operate the same way Apple's Taptic Engine works?

Dimitri Bouniol - 返信

Probably not. The Taptic Engine is a linear oscillator, but the Switch probably uses a 3-D oscillator: That means the weight can move freely in all three directions.

Ethan Zuo -

Single pair of wires means single axis of movement.

Lemming -

surprised to learn there's 4GB of RAM

Kai - 返信

Well it's double the RAM in the Wii U. Four times as much if you count the 1 GB used by the Wii U OS when not playing games.

Ethan Zuo -

But also let's not compare Apples and Oranges, ARM architecture needs much less RAM than x86 to perform well, you can't simply compare ARM, PowerPC and x86 with 4GB of RAM and think they will all have the same performance.

theSUBVERSIVE -

<<<But also let's not compare Apples and Oranges, ARM architecture needs much less RAM than x86 to perform well>>>

No it doesn't. That's just...not correct at all.

And yeah, Switch has 2x the RAM as Wii U, though who knows how much will be accessible by games. Obviously all consoles reserve some RAM, but for some reason the Wii U reserved half of it (though that still left more than 2x the RAM versus 360 and PS3, which is maybe why they didn't care that they were reserving so much).

wolfpup3 -

Does the micro sd slot support UHS II (ie. has support for two rows of pins inside)? No one seems to care about this info in the teardowns lol

rosta.pospisil - 返信

I care a lot myself too. I would even like to know what spec version of the SD Association it supports. Does it only comply to version 3.01 (UHS-1) or could it comply to the new 5.1 version or even 6.0?

Philippe Morin -

Thank god i'm not the only one that cares about this. The difference between UHS-I and II could mean half of game load times from the microSD.

Ashler -

I too would like to know this. [and on all devices.]

Josh -

Looking at the photos, It does not have the extra pins, it only has 8 legs, common for a plain SD card reader.

Toby Webb -

Game load times always seem to be CPU bottlenecked on consoles anyway.

alexatkin -

Please deconstruct the rumble motor

Vince - 返信

Possibly the most interesting part of the design.

fastm3driver -

Do we know the thermal envelope of the cpu/gpu? I'm wondering if it's on the verge of needing a fan. If so, a die shrink version might not need the fan anymore freeing up a lot of space for a bigger battery.

fastm3driver -

Added! Check out step 21.

Evan Noronha -

I agree with Vince, I'd love to see what's inside that rumble pack. I'm betting on the same thing apple has with their taptic, but with a slightly heavier weight.

Ryan Mitchell - 返信

I really want to know what's inside the hd rumble motor! Sounds more complex than Apple's one...

Mr. Doge - 返信

Modular eMMC? I smell bigger storage variant from Nintendo.. Anytime Soon..

Yosia Sulistian - 返信

Makes me wonder if we could clone the drive onto a larger drive.

vegetaban -

Like the wiiU they know it's kinda a small amount but most people won't care at launch. I bet they even double it by xmas. Or make a more expensive version with the charging dock, 64 memory, and a Zelda or mario included. It will seem like a deal!

fastm3driver -

Guys any info on the antenna in the main body of the console or joycons for the broadcom chips? I cant see much of a BT antenna in the joycons at all from the pics. Unless theyre PCB etched?

Patrick Frost - 返信

Can we get an x-ray of the HD rumble motor? Would be interesting to see how it works and whether it's a similar mechanism to the Taptic Engine.

Jason - 返信

Jason, I'm assuming that you are wanting a video of the LRA in action as a static X-ray of the device would look pretty much like what the teardown looks like only with less color. There's an awful lot of metal there and it's just going to look like a dark block.

Actually, if you look at the X-ray of the system with attached controllers, you can easily make out the dark blocks that are the LRAs.

ritslvids -

Would it be theoretically possible to deliver HDMI over USB-C when you are not docked? I'm thinking when you visit a friend and you don't want to bring the dock etc. to play on a big screen.

Marc Schiller - 返信

You can disassemble the dock and bring the internal board along

Cuong Phan -

Let the time work. I think there will be cables to get the HDMI out of the USB C. In the past, for every console there was a lot of non Nintendo accessories from third-party. Why should it be other this time?

TheLOD2010 -

There are many YouTube vids trying out different USB-C 2 HDMI docs, but AFAIK there is noone which works until now.

I tested it myself with the Microsoft Display Dock for its latest Lumias, but it did not work. Hopefully there will be a solution soon as I use my switch docked at two different locations and do not want to pack the dock everytime.

alex.saternus -

Megachips STDP2550 Mobility DisplayPort (MyDP) to HDMI Converter, part of the dock. You need a MyDP to HDMI converter, as the Switch puts out DP and not HDMI.

Xander Zoolander -

Theres no Nintendo word write on the board why this is not a Nintendo console?

Ricardo CB Pereira - 返信

This is a Nintendo Console.

Reid Fleishman -

Does anyone know what the voltage range of the AC adapter is? Is it 100-240 V AC considering the Switch is now a region free console?

Sagat - 返信

It's USB-C on the console and the dock. Any USB-C charger should provide a charge - so if you had an international charger that supports USB-C you should be good. One of the photos shows 15V / 2.6A input on the dock and the same on the tablet itself.

The x-ray they show at the top shows the US-style prongs on the charger and those are sold supporting US voltage only with a built-in USB-C cable (i.e. the cable can't be unplugged and used on a different adapter)

Jimmy -

The charger that came with my US Switch is rated 100-240. Finally I can throw my transformer away.

Tim Hurley -

Region free powersupply's are very common these days. They are cheap. Under 75W they are more cheaper, because in the EU you will need PFC over 75W. Active PFC is expensive, so a non region free supply will be get more benefit to the manufacturer @75W+.

So the charger of the Switch and every Phone are under 75W and can be build simply with an PSU driver chip and only a few more components. For every Voltage.

TheLOD2010 -

Although it is true that 100-240V power supplies are very common, previous Nintendo portables have been something of an outlier in this regard. The charger with my 3DSXL was 120 only, and that was 2012, years after 100-240 was standard elsewhere.

Tim Hurley -

I wonder if the Bluetooth transceiver different in both joy con, as there are connection problems in the left one but not in the right one.

PKMGO Ajimu - 返信

no cartridges teardown

yenmax - 返信

Well it would be pretty boring. It's just a 16 GB storage chip on a fiberglass board with gold-plated contacts.

Ethan Zuo -

Wow, 16GB cartridges? That's pretty awesome! I loved back in the day when Nintendo Power would list cartridge sizes, just because I'm curious about stuff like that...wish I knew how big a given 3DS/DS/Vita game I'm playing was.

wolfpup3 -

Lick the cartridge!

Ethan Zuo - 返信

Please!!!!!!!

Ethan Zuo -

There's definitely 4GB of RAM inside of the Switch...two 2GB chips of LPDDR4.

Brent Murphree - 返信

Max bandwidth of the 3.0 port for the console? Could be very telling when/if Nintendo launches a dock with an upgraded GPU in it that could (possibly) run in SLI with the SoC GPU.

Shankovich - 返信

It would had been better if it was USB type-C 3.1 with Thunderbolt 3.0 for that purpose. Thunderbolt 3.0 is 8x faster than USB 3.0 and to act like a SLI eGPU, 5Gbps isn't enough for a considerable boost, if it was Thunderbolt 3.0 it would be much more future proof. Since it's just USB 3.0, I'm not sure if Nintendo is really thinking about an eGPU, which is a pity. But I hope someone with more knowledge could say what could Nintendo actually achieve with USB 3.0 regarding an extra graphics boost, I wonder if that would be enough for 4K in the future, but it doens't look like it.

theSUBVERSIVE -

Even TB 3 ends in PCIe 3.0 4x. This is to slow fore 4K gaming too. The actual 4K Graphics needs PCIe 3.0 8x as minimum to run with more than 24 fps.

It is no eGPU in existence that can bring a low power system 4K gaming. For the Switch die CPU will be the next limiting part.

TheLOD2010 -

You'll never get any form of functional dual GPU solution through USB - both bandwidth and latency are far too bad for that to be even remotely functional. Not going to happen.

And for those of you talking about Thunderbolt 3: TB3 is an Intel-developed tech. There's zero evidence of it even being considered for implementation outside of X86 systems. Heck, it doesn't even work on AMD-based systems, and those are X86! TB3 on ARM will never happen.

Trond Aasland -

Thunderbolt is an Intel proprietary external PCIe port. Nvidia would need to develop their own proprietary external PCIe solution.

The Switch would also need extra hardware for this, mainly a couple more ICs.

But it could work since USB type C allows an extra set of data lanes to be used at a non-USB port, this is how the Switch outputs a MyDP signal (which the dock has a MyDP-HDMI converter). But currently, the Switch doesn't have supporting hardware for an external/hybrid gpu setup.

Xander Zoolander -

I don't know what its wrong with the guys befor me, but it's definitly USB 3.1 Standart with an USB-C Port.

USB-C is a standart for the port/plug, and can be provided with USB 2.0 to 3.1.

Only USB 3.1 Standart provides the feature of sending video signals over the cable, and the technical Standart USB 3.1 must be shipped with an C-Port/plug.

That make TB3 only 4 times faster, in cost of an proprietary plug and protocol.

Nintendo isn't so uneconomy and so the choice was USB, cause everybody got USB-devices.

Gordon Kracht -

Sounds like a really bad idea to be honest.

Karl Fahrman -

How do the joycons charge from the console, where are the connectors for power transfer?

Tony - 返信

Step 17 picture 3 -> metal contacts with flatflex cable tu the joycon pcb.

TheLOD2010 -

Also step 13, third picture, is the Switch's side of it. The contacts are on the underside of the rail.

Xander Zoolander -

Is digitizer is made of glass or plastic?

Maciej Jerominek - 返信

It is made of plastic.

Evan Noronha -

So the cooling setup goes SoC - thermal paste - copper shim - thermal paste - cold plate - thermal paste -back plate. Granted the cold plate and heatpipe is the main deal, not the backplate.

You could argue that's similar to a CPU integrated heat spreader, but those are more form fitting and sometimes soldered for better heat dissipation. Cooling setup seems like a not great design, especially as DF clocked the vent area at 52 degrees Celsius. From a mobile SoC.

tipoo - 返信

It's actually;

SoC > thermal paste > the shield/cover around the SoC and nearby components > copper shim > thermal paste > pad >mounting bracket and copper pipe, with what looks to be a layer of material between the bracket and heatpipe; also can't tell if the bracket is brazed to the sides of the heat pipe, or if it's under the heat pipe > thermal paste > backplate.

Also keep in mind that the SoC has an internal heat spreader, with is either soldered or pasted to the chip itself. So there's even more interfaces.

The 'pad' on the heat pipe can be seen on Gamer Nexus' video here: https://youtu.be/obz5tE1mdV0?t=10m46s

I also wonder what effects that shield/cover on the SoC is going to have on the DRAM it covers when it heats up.

So there's 10+ parts on top of the silicon including the IHS and it's solder/paste, 9 if the mounting bracket is brazed to the sides of the heat pipe, 10 if the heat pipe is on top of the bracket. Keep in mind that a standard computer only has 4-5 layers on top of the silicon.

Xander Zoolander -

I think seeing the inside of a game cart would be interesting, see if the pinout is different from SD.

tipoo - 返信

Thanks your well-detailed analysis it's possible to complete wikipedia semantic info about objects components and get this:

https://tools.wmflabs.org/reasonator/?&q... (look at "has part" section)

P.D.: more info https://meta.wikimedia.org/wiki/WikiObje...

Qupro - 返信

I'm guessing the screen cover is made of plastic and not glass?

guitrasher - 返信

Yes, the screen cover is made from plastic.

Reid Fleishman -

What about the cartridges? Can you open one?

Philippe Morin - 返信

hello ,

is the screen IPS or VA or TN ?

ttt ttt - 返信

Came here to ask this as well. Display is TN or IPS?

Dirty Potter -

Definitely not TN, the viewing angles are great. But, idk if it's VA or IPS.

markjkuebel -

What are the screw dimensions? It would be nice to have a set of spare screws sitting around to replace them if they break/strip whilst opening the Switch in future.

Thomas Plummer - 返信

Your teardown doesn't seem to include flavors of any of the components... Was this an oversight, or are you planning to update this information in the future?

erixtyminutes - 返信

Could you guys nail down the die size for us?

tipoo - 返信

Now let's hope that Nintendo will start replacing all the systems that shipped with dead pixels instead of telling us it's normal.

http://www.techspot.com/news/68401-ninte...

marcpgreen - 返信

Nintendo Switch Dock Set (with a separate Switch Dock, AC adapter and HDMI cable) will cost $89.99. After seeing this video, Nintendo is really screwing over the consumer with a price like that.

marcpgreen - 返信

No they're not, at least not versus what anyone else is charging. These types of adapters are expensive, and it's an active adapter.

Maybe they should be much cheaper, but Microsoft, Apple, etc. charge similar.

wolfpup3 -

Can you give a close up and any part number on the usb port on the switch. I would love to know if that is an off the shelf part that I could get from digikey if need be. It appears to be a midmount design that I am familiar with(Molex I think), but I cant get a clear shot of it from your pictures

Tyler Daughtry - 返信

You can click on any of our photos and delete the .huge from the end of the URL to view it in full/original resolution (which is usually 30+ megapixels). Here's the shot of the USB port on the Switch Console motherboard. Hope it helps you find what you are looking for!

Jeff Suovanen -

Kinda want to try swapping thermal paste with some Arctic Silver or something to see if it improves dissipation at all. Not sure that would aid performance but might be worth a go. Not really sure how I'd measure any impact though... Can't exactly monitor the Chip temp.

Russell Applin - 返信

Or perhaps with Coolaboratory liquid ultra. Check it out! It smokes Arctic Silver in the tests.

Haven Games -

I was wondering if it was possible to take apart the front of the dock and get rid of the rail that could scratch the screen. Seems like it should still be functional after completely removing it.

tophoos - 返信

Then you risk the Switch falling over as its vertical rather than at an angle. So you get a scratched screen AND potentially destroy the USB-C connector, the most difficult part to replace.

alexatkin -

It looks like different Switches use different eMMC chips.

Yours had a Toshiba THGBMHG8C2LBAIL.

Gamer Nexus' Switch had a Samsung KLMBG2JENB-B041; seen here https://youtu.be/obz5tE1mdV0?t=9m40s

Samsung's is .2mm thicker at 1mm thick.

I'd like to see someone do a swap with a larger sized chip.

Xander Zoolander - 返信

Update: according to a forum, the devkit switch has a 64GB chip, and people have already done mods to read and write the chip outside of the switch.

The only problem that might arise is the Samsung chip has 2bit MLC (Toshiba doesn't give that spec) on their 32GB chip in the Gamers Nexus' Switch, their largest 2bit MLC chip is 128GB, they offer a 256GB chip but that has a 3bit MLC.

There's hope for storage mods, and there's hopes for a larger storage switch.

Xander Zoolander -

Hi, the stick on Joy-Con are analog or not ? When i tried to use in x360ce it look like a d-pad ?

blaplace - 返信

What model and screen type is the LCD? Why bother pulling it without giving us the part number or identifying marks?

Bitvar - 返信

Can anyone find out what size the player number LEDs are that are on the joycons?

Kyle Ferguson - 返信

As always, a great tear down iFixit! Thanks for keeping the world in the know!

Wagon Fixin - 返信

Are the analogue sticks interchangeable? Would a stick in a spare right joycon work in a left joycon that needs a replacement stick?

Benjamin - 返信

Was the left Joy-Con's 4-button mechanism (circuit board & chassis) the same as the right Joy-Con's? I'm planning on modding a Joy-Con with a replacement (Sega Saturn) D-Pad, so I'd love to see more detail about the D buttons, for example, popping off the rubber buttons on the Joy-Con board and see what's underneath (something you could potentially solder to?). Thanks.

Haven Games - 返信

So how can I tell I will be buying a switch with the fix version of controllers that no longer loses connectivity?

Marlon Alucard - 返信

Any similar speakers for replacement?

Jube - 返信

Really need to find a replacement speaker as well. My right speaker started popping then now no sound comes out unless i put pressure on the membrane. Basically its broken now.

Mil -

Update: My right speaker started popping and then just stopped working. I sucessfully replaced it with a New 3DS speaker

Mil -

Is there anywhere I might be able to buy replacement parts for the switch?

Nathan Alan hansen - 返信

suupppppppppp

diego - 返信

suppppppppppppp

diego -

The ZL button of my left joy-con is not responding. Does anybody knows if this is something that can be fix? Or i gonna need a replacement?

marcoscrispim - 返信

What do you use for doing X-Rays ?

Aditya Agarwal - 返信

My right joy-con can be used on console, but it can't be charging........Orz

I tried to change left joy-con's battery to right, but either....

Have any idea can fix it?

pmanyeh - 返信

Is there a place to order replacement parts? My Joystick is jacked up and needs replaced.

Brian Johnson - 返信

+1

I'm just looking for the L + XL buttons ribbon cable. Where can we get replacement parts?

Rockus Ultimus - 返信

So where excactly do you find a mate on the Joy-Con side plastic?

Dexter - 返信

Very Cool! I want to see the graphics card next time!

Ultimate Gamer - 返信

When does the replacement parts comes out?

xFELYNEx xFx - 返信

Hey there, I've managed to have something jam the USB-C port and it's mushed the end of the black pin connector. How feasible is it to bring the system to a local repair shop and have them replace the port for me? Am I out of luck and will have to send it in to Nintendo for repairs?

carlos.chai - 返信

If I tore a ribbon cable in a joy on, any ideas on where to source a replacement?

Clark Sessions - 返信

Patrick Frost and John Horne were asking question about the antenna or antennas. SamitSakar wrote an article on the users complaining about the weakness of WIFI. If the wiring is incorrect which Patrick Frost alluded to then how does it get resolved. Is there only one antenna or more. For example iphone has 9 antenna. Slide 11, Researching the Broadcom/Cypress BCM4356 features “Single-stream and dual-stream IEEE 802.11ac solution with data rates up to 433.3 and 866.7 Mb/s” Hence it’s not the chip but the antenna configuration. Perhaps there should be more. Any input? All ears?

hebrwn - 返信

コメントを追加する

統計データを表示:

過去 24時間: 348

過去 7 日: 2,791

過去 30 日: 12,715