修理を始めるには

修理する権利

パーツ&ツール

はじめに

このガイドを参照して、MacBook Pro 15インチ RetinaディスプレイLate 2013のソリッドステートドライブ(SSD)を交換します。このMacBook Proは独自のストーレッジドライブコネクタをしています。アダプターを使用しなければ、標準のM.2ドライブと互換性がありません

交換作業を始める前に、可能であれば、現在使用中のSSDをバックアップしてください。それからインターネットを回復するか、もしくは 起動可能な外部ドライブの作成を読んでください。これで、新ドライブ上にmacOSをインストールして、新SSDにデーター移行する準備が整います。

最後に、オリジナルSSDをMacBook Proから交換する前に、macOS 10.13 High Sierra (もしくはそれ以降のmacOS)をインストールことを推奨します。最新の新SSDはHigh Sierra以前のmacOSではなく、アップデートされたストーレッジドライバーが必要です。

    • 3.0 mmー8本

    • 2.3 mmー2本

    • 底ケースを脇に置きます。

  6. ゆっくりと一番右側のSSDを持ち上げて、基板上のソケットから真っ直ぐスライドして外します。 ゆっくりと一番右側のSSDを持ち上げて、基板上のソケットから真っ直ぐスライドして外します。
    • ゆっくりと一番右側のSSDを持ち上げて、基板上のソケットから真っ直ぐスライドして外します。

終わりに

100%

翻訳を始める ›

Andrew Optimus Goldheart

434,058 ポイント

チーム

Community

108 メンバー

12 件のコメント

According to Everymac (http://www.everymac.com/systems/apple/ma...) this would not be possible for late 2013 15" retina models, with PCIe based SSD. So, will these steps also apply to that model? Just want to be really sure!

Levi

Levi - 返信

I read the whole article, and from what you have written i hope you meant about this part.

"Specifically, the "Mid-2012" and "Early 2013" models use a 6 Gb/s SATA-based SSD whereas the "Late 2013" and "Mid-2014" models use a PCIe 2.0-based SSD. These SSD modules are neither interchangeable nor backwards compatible."

If so it means you can not use an SSD meant for "Mid-2012" and "Early 2013" for a laptop of "Late 2013" and "Mid-2014" or vice-versa, they are still removable and replaceable but please do make sure that the replacement is intended for the model that you have.

Abbas Mustafa Bhaijibhai -

I have 1 TB solid state drive and I need more space if you can believe it. Hate working with externals. Is there a 2TB SSD even available for the mac that I could replace on my late 2013 15" MBP retina?

Liz - 返信

Samsung makes a 2tb and 4tb internal SSD. https://www.amazon.com/dp/B078DPCY3T/ref...

Make sure you’re backing up your system to either an external drive or backblaze since you’re storing so many valuable files. Keeping it all in once place is an easy way to lose it should your drive fail or your computer need to be reset. I’ve lost all the info off my mac twice due to it needing to be reset at apple.

Nicole -

I wish I had read this BEFORE getting a hybrid 2TB replacement drive. I had no idea an SSD was so thin. There is simply no space for even a laptop Hybrid drive. I cleaned my computer a lot though, so all was not lost - and I have an external bootable backup.

Simon Anthony - 返信

コメントを追加

統計データを表示:

過去 24時間: 40

過去 7 日: 261

過去 30 日: 1,481