はじめに

MacBook Pro 13" Retina Display Early 2015 のソリッド状態のドライブ(SSD)を取り出して交換するにはこのガイドをご利用ください。このMacBook Proは、専売のストーレッジドライブコネクタを使用しています。そのため、通常の M.2ドライブとは、アダプターを使用しなければ互換性がありません

修理を始める前に、できれば現在使用中SSDのバックアップをしてください。それから インターネットの回復 もしくは 起動可能な外付けハードドライブを作成してください。そうすれば、macOSを新しいドライブにインストールする準備が整い、データを新しいSSDに移行できます。

最後に、MacBook Proに搭載されていたオリジナルのSSDを交換する前に、macOS 10.13 High Sierra(またはそれ以降のmacOS)のインストールを強く推奨します。 多くの新SSDには、High Sierraより前のバージョンのmacOSにはない最新のストレージドライバが必要です。

    • 2.3 mmペンタローブネジ−2本

    • 3.0 mmペンタローブネジー8本

    • 上部ケースと底ケースの間に指を差し込みます。

  7. ロジックボード上に留められたSSDから、 2.9 mm T5トルクスネジを1本外します。
    • ロジックボード上に留められたSSDから、 2.9 mm T5トルクスネジを1本外します。

  8. SSDの端をわずかに持ち上げて、ロジックボード上のソケットからSSDを持ち上げます。 SSDを掴んで取り出せることができる程度まで(約0.25インチ)持ち上げてください。 SSDを掴んで取り出せることができる程度まで(約0.25インチ)持ち上げてください。
    • SSDの端をわずかに持ち上げて、ロジックボード上のソケットからSSDを持ち上げます。

    • SSDを掴んで取り出せることができる程度まで(約0.25インチ)持ち上げてください。

終わりに

100%

翻訳を始める ›

Andrew Optimus Goldheart

429,651 ポイント

チーム

Community

107 メンバー

59 件のコメント

If not disconnecting battery before replacement of ssd, will ssd be damaged for sure, or is it just a precaution and not likely?

Chris - 返信

This is recommendation. I never disconnect battery and no issues occur so far.

Oleg -

Yes, damage can occur. Always disconnect any kind of power before removing different boards. After removing battery connector, it can be a good idea to discharge capacitors by pressing the power button on your mac. This ensures theres no latent current passing through the circuits.

andrehedegaard -

I know this is an old comment but it is the top one, so this is a note for other people :)

You don’t only risk the SSD, you also risk damaging the rest of the computer.

Also please only use a plastic tool to lift off the battery connector, shorting out the pins can damage your SMC!

Slot1gamer -

Which SSD can i use for upgrade? Can it be a normal like from Samung or else? Or has it to be from Apple?

karimi1993 - 返信

コメントを追加

統計データを表示:

過去 24時間: 290

過去 7 日: 1,856

過去 30 日: 10,141