はじめに

このガイドを使ってMacBook Air 13インチEarly 2015のバッテリー交換をしましょう。

注意もし、薄いプラスチックフィルム が新しいバッテリーに貼ってある場合は、剥がさないでください。それは糊付けされており、MacBook内部にバッテリーがある間、バッテリーを保護してくれます。

    • 次の10本のネジを取り外します。

    • 9mm P5 星形ペンタロープネジ 2本

    • 2.6mm P5 星形ペンタロープネジ 8本

    • 下部ケースを取り外して脇に置きます。

  2. バッテリーにコネクタに装着されているプラスチックの透明プルタブをつまんで、Airの正面端に向けて引っ張り、ロジックボードからバッテリーの接続を外します。
    • バッテリーにコネクタに装着されているプラスチックの透明プルタブをつまんで、Airの正面端に向けて引っ張り、ロジックボードからバッテリーの接続を外します。

    • 接続を外す時は、バッテリーのコネクタを上向きに持ち上げないでください。ソケットから引き抜きます。

  3. バッテリーを上部ケースに固定している次の5本のネジを外します:
    • バッテリーを上部ケースに固定している次の5本のネジを外します:

    • 6.9mm T5トルクスネジ 3本

    • 3.0mm T5トルクスネジ 2本

  4. バッテリーを取扱う際は、露出した4つのリチウムポリマーセルを触ったり、掴まないようにご注意ください。
    • バッテリーを取扱う際は、露出した4つのリチウムポリマーセルを触ったり、掴まないようにご注意ください。

    • ロジックボード側の端からバッテリーを持ち上げて、上部ケースから取り出します。

終わりに

デバイスを組み立て直すには、これらの手順と逆の順序に従ってください。

100%

翻訳を始める ›

iRobot

1 ポイント

23 件のコメント

Do I have to allow the battery to completely discharge and then recharge after replacement? One site said that was appropriate way to do it.

Patricia Farrell - 返信

Yes, for best results you should calibrate your battery by draining it completely and then charging it uninterrupted to 100%. Once it hits 100%, leave it plugged in for a couple more hours. Then drain it again until it shuts off automatically (make sure it doesn't go to sleep). After that, charge it up and use it normally.

Jeff Suovanen -

But thats a myth … if I’m not wrong, only nickel battery can be calibrated, the os-systems of theses days take care of it, like with all smartphones nowadays.

Christopher Winker -

@mrgrdn You might be thinking of memory effect. Calibration is still very much a thing and quite important, particularly on a new battery. Here’s some reading if you are curious!

Jeff Suovanen -

Génial pour la livraison et pour ce tuto… j’ai un mac tout neuf ! Et un grand merci pour les bonbons :-)

Gilda BERNARD - 返信

コメントを追加

統計データを表示:

過去 24時間: 128

過去 7 日: 801

過去 30 日: 3,817