英語
日本語

手順 8を翻訳中

手順8
To complete your continuity test, place one probe at each end of the circuit or component you want to test. It doesn't matter which probe goes where; continuity is non-directional.
  • To complete your continuity test, place one probe at each end of the circuit or component you want to test.

  • It doesn't matter which probe goes where; continuity is non-directional.

  • As before, if your circuit is continuous, the screen displays a value of zero (or near zero).

  • If the screen displays 1 or OL (open loop), there's no continuity—that is, there's no path for electric current to flow from one probe to the other.

通電テストを完了するには、テストする回路またはコンポーネントの両端にテストリードを一つずつ接続します。

回路が閉じる(輪のようになる)場合、テストリードの向きは関係ありません。

前途のように、回路が閉じる時、画面には0(もしくは0に近い数字)が表示されます。

画面に1またはOL(open loop)が表示されている場合は、回路が閉じていません。つまり、あるテストリードから別のテストリードに電流が流れる経路がありません。