英語
日本語

Citizen Ecodrive Watch のバッテリーの交換

ガイド情報

    Although the Ecodrive watches made by Citizen contain a rechargeable battery, after a long period of usage the battery is no longer able to hold a charge. When that occurs, it would be less expensive to replace the battery instead of buying a new watch. This guide demonstratedemonstrates how to properly perform thata battery replacement on a Citizen Ecodrive watch.

      タイトルを作成

      この概要は、検索結果にのみ表示されます。

      ガイドの手順

      手順1

      時計の裏側にアクセスする必要がありますが、バンドを外すと容易にアクセスできるようになります。バンドを外すにはバンドを固定してあるピンを押出すなどして外します。

      手順2

      調整可能なレンチを利用して裏蓋をねじって外します。

      手順3

      SIM取外しツールなどを利用して慎重に電池(キャパシター)を取外します。

      手順4

      新しいリチウム電池(キャパシター)に交換します。

      手順5

      ノブを引き出したまま30秒間経つと、オールリセットモードになります。