はじめに

Wii U GamePadのバッテリーを交換するには、このガイドをご利用ください。

  1. GamePadを裏返しにして、バッテリーカバーに付けられた#00プラスネジを2本外します。 バッテリーカバーを持ち上げて取り出します。
    • GamePadを裏返しにして、バッテリーカバーに付けられた#00プラスネジを2本外します。

    • バッテリーカバーを持ち上げて取り出します。

  2. バッテリーコネクター上に指を載せて、GamePadの底側に向けて下向きに押し出して、接続を外します。 バッテリーの底から上向きに押し出して、本体から取り出します。 バッテリーの底から上向きに押し出して、本体から取り出します。
    • バッテリーコネクター上に指を載せて、GamePadの底側に向けて下向きに押し出して、接続を外します。

    • バッテリーの底から上向きに押し出して、本体から取り出します。

まとめ

100%

翻訳を始める ›

Kim Arre

3,453 ポイント

チーム

CPSU-FORTE-W13S17G20

5 メンバー

I only see two pins on most 3rd party rechargeable Li-Ion batteries. What is the pinout for the factory supplied battery? I would like to replace the battery with a similar 3.7v Li-Ion battery from somewhere like adafruit.

roof tip - 返信

I found an answer to my first question. My follow up question is if you can use a battery with only two charging pins and not the temp sensor pins?

roof tip - 返信

There's no reason you can't but without the temp sensor you must be cautions if your battery does over heat because it can lead to damages on the touchscreen as well.

Steven Chiu - 返信

Why does Nintendo mention a size #0 screwdriver while iFixit says #00?

proof: http://en-americas-support.nintendo.com/...

"•Use a crosshead style, size #0 screwdriver to avoid damage to the screw or threads"

"2.Loosen the battery cover screws with a crosshead style, size #0 screwdriver."

/a confused person

Chris - 返信

The size #00 is just a little smaller than the #0. When we wrote these guides, we used whatever worked for us. Either should work, but generally you should use the largest that will work to avoid stripping the screw.

Kim Arre -

コメントを追加する

統計データを表示:

過去 24時間: 4

過去 7 日: 13

過去 30 日: 126