はじめに

Patagonia Nano Puff ® Jackets have a wonderfully soft feel and a pampering warmth which means we want to wear them for everything we do. Unfortunately, sometimes they get ripped or torn by a sharp object like snowboard edges or gnarly brush. While patching your jacket with repair tape will hold for a while, and is a great way to repair when you’re on-the-fly, eventually you’ll want to put a real patch on the jacket. For details on patching a Patagonia down jacket check out our Baffle Repair Guide.

パーツ

パーツは必要ありません。

  1. 傷のある箇所を確認します。小さなハサミを使ってほつれた糸や生地を切り取ります。
    • 傷のある箇所を確認します。小さなハサミを使ってほつれた糸や生地を切り取ります。

  2. 補修テープを用意します。 補修テープを裏返します。 油性のペンを使って傷や穴より少し大きめの楕円を描きます。
    • 補修テープを用意します。

    • 補修テープを裏返します。

    • 油性のペンを使って傷や穴より少し大きめの楕円を描きます。

      • 傷や穴が大きい場合は長方形を使うことも可能ですが、引っかかったりめくれたりしないように角は丸くします。

    当社のショップを閲覧する
  4. ハサミで楕円形に切ります。 ハサミで楕円形に切ります。
    • ハサミで楕円形に切ります。

  5. 指の爪またはピンを使って補修テープの裏をはがして粘着面だけを残します。 粘着面に触れないよう注意してください。 粘着面に触れないよう注意してください。
    • 指の爪またはピンを使って補修テープの裏をはがして粘着面だけを残します。

    • 粘着面に触れないよう注意してください。

  6. 穴の上にテープを配置し指で押さえます。 穴の上にテープを配置し指で押さえます。
    • 穴の上にテープを配置し指で押さえます。

  7. 指またはノミ形の道具でテープをこすり押さえ、空気を抜きながらしっかりと貼付けます。 指またはノミ形の道具でテープをこすり押さえ、空気を抜きながらしっかりと貼付けます。
    • 指またはノミ形の道具でテープをこすり押さえ、空気を抜きながらしっかりと貼付けます。

ゴール

100%

翻訳を始める ›

Brittany McCrigler

80,648 ポイント

チーム

Community

109 メンバー

コメント1件

I followed this tutorial and used Tenacious tape by Gear Aid because it claims to not leave a residue behind if removed. That was a bad idea. I am now ready to upgrade this patch to a sewn one and removing the tape is absolutely leaving behind a residue. Really annoyed right now.

Ling Wang - 返信

統計データを表示:

過去 24時間: 22

過去 7 日: 115

過去 30 日: 511