はじめに

MacBook Pro 15" Unibody 2.53 GHzのバッテリーの交換には、星型ペンタローブネジが上部ケースに使用されています。これを取り外すためには1.5 mmマイナスドライバーが必要です。

      • 3 mm プラスネジー7本

      • 13.5 mm プラスネジー3本

    • 底ケースを取り外して脇に置きます。

    • 上部ケースとバッテリーを固定している3本のペンタローブネジを外します。このスペシャルドライバーで対応できます。

    • ペンタローブネジ用のドライバーをお持ちでない場合は、1.5 mmマイナスドライバーが利用できます。ドライバーを回してしまうと、ネジ頭が潰れてしまいますので、事前に5星のうち2つのくぼみにきちんとドライバーがフィットするか確認してください。

    • くぼみがドライバーの先端より大きい場合は、より大きなビットのドライバーを探してください。ドライバーを回す前に、ぴったりとくぼみにフィットするか再度確認してください。

    • まずは、バッテリ上端にある2本のペンタローブネジを外します。

    • ナイロンスパッジャーの先端を使って、「警告:バッテリーを取り外さないでください」と記載のあるステッカーの先端を折曲げ、下に隠れている3本目のペンタローブネジを外して下さい。

    • バッテリーケーブルコネクターの接続を切る際には、バッテリーを十分に傾けて下に隙間を作ってください。

まとめ

デバイスを再組み立てする際は、これらのガイドを逆の順番で作業を進めてください。

100%

翻訳を始める ›

Walter Galan

577,193 ポイント

Changing this battery for a friend went as smooth as silk. I've done this many times before so that was no surprise, but now the battery (bought from ifixit) shows only 85% charge even after being left all night to charge, and the charger stopped charging and shows the light on the charger shows green.

What have we done wrong and what do we need to do about it?

Lord Groundhog - 返信

You need to calibrate the new battery. Charge until it won't charge any more. Unplug the computer and leave it until it puts itself to sleep from low battery. Make sure your settings are as low a threshold as possible (3%) I think is the minimum. Then plug it in and charge back to 100%.

Daniel Henry -

Further note: we tried running off the battery, and when it was at 44% tried to recharge it using another charger that we knew was working. The battery indicator says the battery is not charging.

Lord Groundhog - 返信

Hola buenas. necesito comprar una bateria para mi macbook pro 15", de mediados del 2009, en el que la tapa se abre entera. no se que modelo de bateria es, me podriais decir el nombre o referencia que lleva por favor??? me estoy volviendo loca buscando por internet.

Eugenia Padero - 返信

統計データを表示:

過去 24時間: 28

過去 7 日: 151

過去 30 日: 729