メインコンテンツにスキップ
英語
オランダ語

Demontage van de MacBook Pro 13" Touch Bar

ガイド情報

= 完了 = 不完全

    現在取り組み中のこの deviceの特定のパーツやコンポーネントの詳細を記載してください。 例: バッテリー

    タイトルを作成

    この概要は、検索結果にのみ表示されます。

    ガイドの編集に取りかかる前に参考資料に目を通してください。

    ガイドの手順

    手順1

    De miljoen-euro-vraag van vandaag: is dit de opgepompte versie van de 13-inch "Escape Edition," of een versoberde versie van de 15-inch Touch Bar unit? Dit is wat de tech specs ons vertellen:

    手順2

    Een rudimentaire inspectie van de buitenkant van de laptop onthult de reeds verwachte FCC-certificaties en een nieuw modelnummer: A1706.

    手順3

    Volgens Apple komen de afmetingen van deze MacBook Pro precies overeen met die van de "Escape Edition" machine die we een aantal weken geleden hebben gedemonteerd. Geloven we dit zomaar? Ja, eigenlijk wel.

    手順4

    Hoewel het normaal voor de meest iPhone's gereserveerd is, halen we ook bij deze laptop even snel de pentalobe-en-zuignap-procedure uit de kast. Vervolgens kunnen we het onderste deksel eruit schuiven met een bekende manoeuvre.

    手順5

    Het lijkt er ernstig op dat 2016 het jaar van de nieuwe aansluitingen lijkt te zijn, aangezien dit al de tweede keer is dat we een nieuwe configuratie tegenkomen wat betreft de brug van de batterij.

    手順6

    Net als in het Function Keys-model komt het trackpad er in de Touch Bar versie ook makkelijk uitgeschoven na het verwijderen van tien T5 Torx-schroeven.

    手順7

    手順8

    We zijn klaar om de rest van de buitenkant te verwijderen. Het zou tof zijn als we een kijkje konden krijgen in de batterij, de ventilatoren, het koellichaam en de speakers. Tenzij we dat niet kunnen.

    手順9

    Tijd om naar het logic board te kijken om te zien welke chips deze MacBook daadwerkelijk een Pro maken:

    手順10

    Bij het omdraaien van het logic board vinden we nog een hele verzameling aan chips, waaronder:

    手順11

    En nóg meer:

    手順12

    手順13

    手順14

    Nog een nieuwe feature op de MacBook Pro met Touch Bar is de toevoeging van Touch ID.

    手順15

    Aan beide eindes van het logic board vinden we een klein, modulair USB-C bord.

    手順16

    Precies passend tussen de zijkant van de MacBook en het toetsenbord vinden we twee speaker grills—vakkundig gemaakte openingen die geluidsgolven uit de MacBook Pro duwen naar... Wacht even..

    手順17

    Ondanks de weerstand die de zware lijm eronder biedt, gebruiken we een combinatie van een openingsplectrum en een spudger om de rechterspeaker uit de bovenste behuizing te wrikken.

    手順18

    We zijn inmiddels zo dicht bij de Touch Bar dat we haar bijna kunnen.. aanraken..

    手順19

    Het begint heet te worden hier! We beroepen ons op onze vriend, de iOpener, om ons bij te staan in het verwijderen van de Touch Bar.

    手順20

    Menselijke aanraking moet worden verwerkt door een brein. Touch Bar-aanraking moet worden verwerkt door een chip. Met wat gepriegel vinden we dan toch het brein van de Touch Bar:

    手順21

    Tot slot weten we de (intens hard vastgelijmde) 5-cellige batterij.

    手順22

    Hier issie dan in z'n geheel: de MacBook Pro 13" uit eind 2016 met alle Touch Bar glorie!

    手順23 — Laatste gedachten

    De MacBook Pro 13" met Touch Bar verdient 1 van de 10 punten op onze repareerbaarheidsschaal (10 is het gemakkelijkst te repareren):

    クリエイティブコモンズのオープンソース著作権のもと、あなたの投稿は著作権の対象となります