英語
日本語

MacBook Pro 13" Retina Display Late 2013 トラックパッドの交換

ガイド情報

    the trackpad. trackpad. This procedure involves using adhesive remover to remove the battery. '''Do not reuse the battery after it has been removed, as doing so is a potential safety hazard.''' Replace it with a new battery. [ ] '''iFixit adhesive remover is highly flammable.''' Perform this procedure in a well-ventilated area. Do not smoke or work near an open flame during this procedure. [ ] '''To minimize risk of damage, turn on your MacBook and allow the battery to fully discharge before starting this procedure.''' A charged lithium-ion battery can create a dangerous and uncontrollable fire if accidentally punctured. If your battery is swollen, [[What to do with a swollen battery|take extra precautions|new_window=true]].

      タイトルを作成

      この短い1−2文の概要は検索結果に表示されます。

      ガイドの手順

      手順1

      iOpenerをトラックパッドカバーのプレートの上に載せ、上部ケースに留められた接着剤を柔らかくします。

      手順2

      プラスチックの開口ツールを使って、トラックパッドカバーのプレートを上部ケースから丁寧に引き抜きます。

      手順3

      開口ツールを使って、ゆっくりと丁寧に上部ケースからトラックパッドカバーのプレートを剥がします。

      手順4

      丁寧にプレートを剥がして取り出します。

      手順5

      必要に応じて、トラックパッドのケーブルコネクタを覆っているテープを剥がします。

      手順6

      スパッジャーの先端を使って、ZIFコネクタ上の固定タブを裏返します。

      手順7

      トラックパッドのリボンケーブルを基板上のソケットからまっすぐ引き抜きます。

      手順8

      スパッジャーの平面側先端をリボンケーブルが貫通している上部ケースの開口部下に差し込みます。

      手順9

      トラックパッドと上部ケースに留められたトラックパッドブラケットより次のネジを外します。

      手順10

      ピンセットを使って、上部ケースから2つのトラックパッドマウンティングブラケットを外します。

      手順11

      ディスプレイに傷をつけないように、デバイスを直角に開き、垂直に立ててください。

      手順12

      トラックパッドを上部ケースからゆっくりと引き抜きます。リボンケーブルに引っ掛けないようにご注意ください。