修理を始めるには

修理する権利

パーツ&ツール

英語
日本語

手順 11を翻訳中

手順11
Sometimes removing the connector from its socket isn’t enough; an additional step or two is required to free up the cable. Here we have a Lightning port ribbon cable that is lightly glued into place. To remove it, carefully slide a spudger or guitar pick underneath the cable, freeing it from the adhesive.
Glued-Down Cables
  • Sometimes removing the connector from its socket isn’t enough; an additional step or two is required to free up the cable. Here we have a Lightning port ribbon cable that is lightly glued into place.

  • To remove it, carefully slide a spudger or guitar pick underneath the cable, freeing it from the adhesive.

  • For particularly delicate or stubborn cables, a little heat from a heat gun, hair dryer, or our handy iOpener will help soften the adhesive.

ソケットからコネクタを取り外すだけでは不十分な時があります。 ケーブルを解放するには手順をいくつか追加しなければなりません。 ここにLightningポートリボンケーブルがありますが、これは軽く接着剤で固定されています。

これを剥がすには、スパッジャーまたはギターピックをケーブルの下に慎重に差し込み、接着剤から離します。

特に繊細で頑丈なケーブルの場合、ヒートガン、ヘアドライヤー、または便利なiOpenerから出る熱によって接着剤を柔らかくすることができます。