メインコンテンツにスキップ
英語
オランダ語

Demontage van de Xbox Series X

ガイド情報

= 完了 = 不完全

    現在取り組み中のこの deviceの特定のパーツやコンポーネントの詳細を記載してください。 例: バッテリー

    タイトルを作成

    この概要は、検索結果にのみ表示されます。

    ガイドの編集に取りかかる前に参考資料に目を通してください。

    ガイドの手順

    手順1

    De naam mag dan niet al te veel zijn veranderd ten opzichte van de vorige generatie, maar de rest is zeker wel veranderd. Laten we een kijkje nemen in de spec-sheet:

    手順2

    Slim lijkt niet langer in te zijn—het Xbox vlaggenschip van dit jaar is duidelijk wat kilootjes aangekomen. En als we onze blik over die enorme grill laten glijden, vermoeden we dat er een stevig koelsysteem in zit.

    手順3

    De nieuwe Xbox-controller lijkt veel op de vorige, maar bevat een nieuwe deelknop, een geupgrade D-pad en een USB-C oplaadpoort.

    手順4

    Twee felgroende T8-schroeven bieden ons een officieel Xbox-welkom in de console, zelfs al zitten die schroeven verstopt onder stickers en een verborgen deurtje. Microsoft, wil je wel daadwerkelijk dat we naar binnen gaan?

    手順5

    Je zou deze vriendelijke Seattle Frisbee uit de onderkant kunnen verwijderen om een aantal keer over te gooien, maar we zijn hier niet voor de lol. Wat ons zo serieus maakt? Meer verborgen schroeven onder deze frisbee.

    手順6

    Met het cd-station eruit zitten alle resterende onderdelen in deze enorme module, wat waarschijnlijk dient als een verzameling aan warmtemanagement vastgebonden op een aantal borden. Demontage compleet? Nope. We zijn net begonnen.

    手順7

    Verdergaand naar de volgende box in de box tillen we de stroomvoorziening weg van de hoofdmodule.

    手順8

    De Series X lijkt op een sandwich aan circuitboards, maar anders dan de iPhone X is dit niet ten behoeve van ruimtebesparing. Het aluminium blok in het midden helpt bij het sturen van frisse lucht tussen de borden door, zodat deze gekoeld blijven. Dit is wat we op het eerste bord vonden:

    手順9

    Als volgende, het beleg van deze sandwich—het aluminium chassis in het midden.

    手順10

    Aangezien deze SSD in een standaard m.2 vormfactor is gegoten, hebben wij de vrijheid genomen om het in ons desktop-werkstation te pluggen om de inhoud te bekijken.

    手順11

    Met het erafpeuteren van de laatste lagen van deze sappige thermische verzameling aan technologie komt ook het laatste bord van de koelmodule eruit, waarop we nóg meer chips (en thermisch gebeuren) vonden:

    手順12

    Met de moederborden uit het toestel kunnen we een momentje nemen om het volledige koelsysteem te aanschouwen. Wat een coole cookie-sandwich.

    手順13

    Dit kan zomaar eens Microsoft's ultieme game-machine zijn, maar afgaand op het volume voelt deze machine als een airconditioner met een grafische kaart. Cool ding, dat is zeker.

    手順14 — Laatste gedachten

    De Xbox Series X verdient 7 van de 10 punten op onze repareerbaarheidsschaal (10 is het gemakkelijkst te repareren):

    クリエイティブコモンズのオープンソース著作権のもと、あなたの投稿は著作権の対象となります