修理を始めるには

修理する権利

ストア

英語
日本語

手順 12を翻訳中

手順12
The Surface Duo earns a 2 out of 10 on our repairability scale (10 is the easiest to repair):
Final Thoughts
  • The Surface Duo earns a 2 out of 10 on our repairability scale (10 is the easiest to repair):

  • Displays and back glass covers can be replaced without disassembling any other components.

  • Batteries are glued and require extensive disassembly to service.

  • The USB-C port is soldered directly to the main board.

  • Uncommon tri-point screws secure key components.

  • Delicate OLED panels are not well protected from accidental prying, yet must be removed for most repairs.

  • Stubborn glue at all entry points complicates any repair attempt.

Surface Duoのリペアビリティスコアは2/10です。(10が最も修理しやすい指標)

ディスプレイと背面ガラスカバーは、コンポーネントを解体せずに交換が可能です。

バッテリーは接着剤で固められているため、これを取り出すには大変な作業となります。

USB-Cポートはメインボードに半田付けされています。

特殊なトライポイントネジが主要なコンポーネントに使用されています。

作業中、アクシデントでデリケートなOLEDパネルをこじ開けてしまえば、ダメージへと繋がります。しかし、大部分の内部パーツを修理するには、OLEDパネルを外さなければなりません。

内部へ繋がる全ての侵入ポイントに、頑丈な接着剤が使用されており、修理作業をより複雑にしています。