修理を始めるには

修理する権利

パーツ&ツール

英語
日本語

手順 1を翻訳中

手順1
The opening procedure is straightforward, with a clever design that represents a dramatic improvement over its predecessors.
Final Thoughts
  • The opening procedure is straightforward, with a clever design that represents a dramatic improvement over its predecessors.

  • The M.2 SSD is fully modular and easy to access.

  • Torx Plus screws call for relatively rare drivers, but our standard Torx drivers worked in a pinch.

  • Display access is well-prioritized, but must be replaced as an (expensive) complete unit—subcomponents aren't modular.

  • While many components are modular, intricate layered construction makes them difficult to service.

  • The firmly glued-down battery will be very difficult to service when it inevitably goes kaput.

前モデルより大幅な改良が加えられた賢明なデザインのおかげで、開口方法は簡単です。

M.2 SSDは完全にモジュールで、簡単にアクセスできます。

トルクスプラスネジは比較的特殊なドライバーですが、iFixitの標準トルクスネジ用ドライバーでも対応できます。

ディスプレイへのアクセスがデザイン上、優先されていますが、サブコンポーネントがモジュールではないため、高額な完全ユニットに交換しなければなりません。

多くのコンポーネントがモジュールであるのに対し、複雑なレイヤー構造が修理を難しくしています。

接着剤で頑丈に固定されたバッテリーが、やがて消耗して交換が必要になった時、作業は大変難しいでしょう。