英語
日本語

手順 13を翻訳中

手順13
This concludes one very surprising Surface Laptop teardown.
  • This concludes one very surprising Surface Laptop teardown.

  • Based on its superficial similarity to past Surface Laptop designs, we would have expected something completely non-serviceable. Instead, the 3rd-generation Surface Laptop has swerved confidently into a better, more repairable direction.

  • Microsoft pulled this off without making the laptop one iota thicker or clunkier, defying all the naysayers who claim repairable designs can't be sleek and attractive.

  • While this iteration is still far from perfect, if Microsoft continues in this direction, the future of their laptop line is bright. There are some very clever design-for-repairability touches in this machine.

  • Let's give it a score.

大きな驚きがあったSurface Laptopの分解はこれで終了です。

見た目上では、Surface Laptopデザインとよく似ているため、この内側には修理できないものがあるのではと予想していました。ところが、第3世代のSurface Laptopは改善され、修理可能な路線へと方向転換しました。

修理可能なデザインと、薄くてカッコ良いデザインは相反すると言う人たちもいますが、Microsoftはこの意見に背を向けて、ラップトップを1ミリたりとも厚くせず、嵩張るデバイスにもしませんでした。

この新モデルは、依然としてパーフェクトとは言えませんが、Microsoftがこの路線を突き進んでいけば、彼らのラップトップモデルの未来は明るいでしょう。このモデルには、大変巧妙で修理を配慮したデザインが加えられています。

リペアビリティを確認しましょう。