はじめに

iPhone 8のリアカメラを取り出したり、交換するにはこの手順に従って作業を進めてください。

    • iPhoneのディスプレイを開口してしまうと、防水用シールが破壊されます。この手順から次に進む前に、交換用シールを準備してください。シールを交換しない場合は、液体侵入にご注意ください。

  4. 一定の力で吸盤カップを引き上げて、フロントパネルとリアケースの間にわずかな隙間を作ります。 隙間に開口ピックを挿入します。 ディスプレイを所定位置に固定する防水性接着剤は非常に強く、 最初の隙間を作るにはかなりの力を要します。なかなか隙間ができない場合、さらに熱を加えたり、ピックを挿入できるだけの十分な隙間を作るために画面を上下にゆっくり揺り動かして接着剤を弱めます。

    • 隙間に開口ピックを挿入します。

    The screen on my phone was so broken, a suction cup did not work, so I softened the adhesive with a blow dryer and used a Jimmy to carefully pry open the phone from the bottom just enough to slip a pick in.

    charguy - 返信

    Just completed a smashed screen replacement, this is probably the most time consuming part. Used packing tape to cover the screen to help create a suction surface (had to replace it a couple times because it pulls away after a purple good pulls ) Used consistent heat for about 5 minutes, then stuck a pick in the tiniest opening… and pry pry pry!

    Brian Gill - 返信

  5. 開口ピックを左下からiPhoneの音量コントロールボタンとサイレントスイッチの方向にスライドさせて、ディスプレイを固定している接着剤を剥がします。 ディスプレイの左上隅付近で停止します。 ディスプレイの上端から後部ケースを引き剥がそうとしないでください。固定しているプラスチック製のクリップが破損することがあります。

    • ディスプレイの左上隅付近で停止します。

    • ディスプレイの上端から後部ケースを引き剥がそうとしないでください。固定しているプラスチック製のクリップが破損することがあります。

  7. ディスプレイの下端を押さえながら、吸盤カップをゆっくりと引き上げます。 ディスプレイを15°以上持ち上げないでください。ディスプレイが接続されたリボンケーブルを傷つけたり、破損する恐れがあります。

  11. 下側にあるディスプレイケーブルのブラケットをロジックボードに固定している4本のプラスネジを取り外します。 2本の1.3 mmネジ
    • 下側にあるディスプレイケーブルのブラケットをロジックボードに固定している4本のプラスネジを取り外します。

    • 2本の1.3 mmネジ

    • 2本の2.8 mmネジ

    • ブラケットを取り外します。

    Not Y000 this time haha

    Easy Repair - 返信

    can same length screws mixed up?

    Brook布魯克 - 返信

    It is not ideal, but possible for these screws.

    Arthur Shi -

  13. スパッジャーの先端を使用して、ディスプレイ下側にあるコネクタをソケットから外します。 このようなプレスコネクターを再装着するには、片方の端がカチッと音がするまで押し、次に反対側も同様に押します。 中央部分は押さないでください。 コネクタの位置がちょっとでもずれていると、コネクタが曲がってしまい、永久的な損傷を引き起こす可能性があります。
    • スパッジャーの先端を使用して、ディスプレイ下側にあるコネクタをソケットから外します。

  14. スパッジャーの先端を使って、下から2番目のディスプレイケーブルの接続を外します。 スパッジャーの先端を使って、下から2番目のディスプレイケーブルの接続を外します。
    • スパッジャーの先端を使って、下から2番目のディスプレイケーブルの接続を外します。

  15. フロントパネルのセンサーアセンブリコネクターとブラケットを固定している3本の1.3 mmプラスねじを取り外します。 ブラケットを取り出します。
    • フロントパネルのセンサーアセンブリコネクターとブラケットを固定している3本の1.3 mmプラスねじを取り外します。

    • ブラケットを取り出します。

    If you are replacing the adhesive liner, the remaining release liner strips will interfere with the two outer screws. I had to cut a working section out of the liner at each location and move it aside with the spudger.

    Thomas Tritt - 返信

    This part is throwing me for a loop. Having difficulty finding the read head for these screws. Is it the same size as the two small 1.3mm screws in step 12?

    Jared Hensley - 返信

    ended up getting it with the PH000, I must of just been rushing it.

    Jared Hensley - 返信

  16. スパッジャーの先端を使って、フロントパネルのセンサーアセンブリのコネクターを外します。 スパッジャーの先端を使って、フロントパネルのセンサーアセンブリのコネクターを外します。
    • スパッジャーの先端を使って、フロントパネルのセンサーアセンブリのコネクターを外します。

  17. ディスプレイアセンブリを取り外します。
  18. スパッジャーの平面側先端を使って、カメラケーブルのコネクタをソケットからまっすぐ引き抜きます。 スパッジャーの平面側先端を使って、カメラケーブルのコネクタをソケットからまっすぐ引き抜きます。
    • スパッジャーの平面側先端を使って、カメラケーブルのコネクタをソケットからまっすぐ引き抜きます。

    • リアカメラのブラケットに固定された2本のネジを外します。

    • 3.0 mm スタンドオフネジー1本

    • 3.1 mmプラスネジー1本

    • スタンドオフネジはiPhone専用スタンドオフドライバービットドライバーで取り外すのが一番です。

    • 緊急の際は、小サイズのマイナスドライバーでも対応できます。しかし、スリップして周囲のコンポーネントにダメージを与えないようご注意ください。

    The screw descriptions are reversed, Red is the standoff, orange should be the 3.1mm Phillips; the orange circle is pointing to a standoff, but it’s not for the camera bracket, the empty hole above it should be circled in orange…red is wrong too.

    Maybe got mixed up because the bracket is already removed in this photo?

    NexGen Walpole - 返信

    Hi NexGen,

    Thanks for catching that! We somehow updated this step incorrectly from a previously correct state. It’s fixed now.

    Arthur Shi -

  19. リアカメラのブラケットを取り出します。
    • リアカメラのブラケットを取り出します。

  20. リアカメラを角からまっすぐ持ち上げて取り出します。 リアカメラを角からまっすぐ持ち上げて取り出します。
    • リアカメラを角からまっすぐ持ち上げて取り出します。

終わりに

修理が思い通りに進みませんか?トラブルシュートはiPhone 8のアンサーコミュニテイを参照してください。

100%

翻訳を始める ›

Arthur Shi

80,368 ポイント

チーム

Community

107 メンバー

4 件のコメント

Does the rear camera assembly include the camera glass?

Jacob Mattrella - 返信

Hi Jacob,

The rear camera assembly is only the module itself. It does not include the glass mounted on the rear case.

Arthur Shi -

Is the iPhone still waterproof after the repair?

Thorn Deil - 返信

Many people say that it’s not…

Even if you replace the adhesives securing the display.

The same goes with the rubber protecting the hole where the cable enter, or the rubbers or what ever that It’s protecting the buttons to keep the water away …

With time this protective things gets old and fail to do it’s job, it’s normal.

But I Guess that it’s better than not replacing the adhesives at all…

David Novo - 返信

コメントを追加

統計データを表示:

過去 24時間: 32

過去 7 日: 283

過去 30 日: 1,376