はじめに

Sony Xperia Z3 Compactのリアカメラを交換するにはこのガイドをご利用ください。

ヒートガンやドライヤーを使って、デバイスの裏側に付けられている接着剤を温めて柔らかくします。
  • ヒートガンやドライヤーを使って、デバイスの裏側に付けられている接着剤を温めて柔らかくします。

  • 吸盤カップを使ってリアケースをわずかに持ち上げます。開いた隙間に開口ピックを差し込んで全てのコーナー周辺をスライドして接着剤を緩めます。

  • カバーを取り出します。

コメントを追加する

NFCアンテナの接続を外します。
  • NFCアンテナの接続を外します。

  • 黒色のミッドフレームを固定しているネジを外します。

  • バックフレームを取り出します。

コメントを追加する

  • バッテリーの接続を外します(デバイスの下側左端にあるオレンジ色のコネクター:画像では上部左側の端)

  • カメラブラケットを取り出します。

コメントを追加する

  • コネクターを緩めますが、コネクターの隣に装着されている電気系統コンポーネントにダメージを与えないようご注意ください。底側から(バッテリー側)からコネクターにアクセスする方法が安全です。一番目の画像中にある側からはアクセスしないでください。

  • リアカメラを取り出します。

コメントを追加する

まとめ

50%

翻訳を始める ›

Sophia

40,274 ポイント

Hi i just replaced myxperia z3 compact camera using your Step by step guide. ( Great job on this by the way!) but unfortunately my rear camera is still showing a black screen. What else could be causing this, either hardware or software related?

Atiyeh - 返信

Same - however Sony seem to be aware of the issue and are not honoring warranty on the device despite being less than 2 years old which is why I am trying this.. Rather annoying. An otherwise usable phone is resigned to the parts box due to an issue with the rear facing camera.

gary mckie -

Do I need additional adhesive to reassemble the phone, or the old one will work just fine?

Giacomo Ciani - 返信

You'll need a new adhesive pad.

gary mckie -

コメントを追加する

統計データを表示:

過去 24時間: 4

過去 7 日: 27

過去 30 日: 142