はじめに

This guide will show you how to fix the missing stitching on your Nano Puff ® Jacket. If you simply have a loose loop of thread, see our Repairing a Loop of Loose Stitching in a Patagonia Nano Puff ® Jacket. In this guide, we’ll show you how to patch the baffle without deconstructing the garment. This means that the repair stitching will show through on the jacket lining. If you’d rather not have the stitching visible, check out our Opening a Jacket Guide, and go through those steps first, before you follow the steps in this guide. Opening the jacket makes this repair more difficult and time consuming. If you choose matching thread, your repair thread in the lining should hardly be noticible, but the choice is yours. New to sewing? Check out our sewing glossary.

パーツ

パーツは必要ありません。

ジャケットの傷ついた箇所を確認します。ここではいくつかの縫い目がなくなっています。 ジャケットの表地に合う糸を選んでミシンにセットします。 ジャケットの裏地に合う糸を選んでミシンのボビンにセットします。
  • ジャケットの傷ついた箇所を確認します。ここではいくつかの縫い目がなくなっています。

  • ジャケットの表地に合う糸を選んでミシンにセットします。

  • ジャケットの裏地に合う糸を選んでミシンのボビンにセットします。

コメントを追加する

ミシンの縫い目の長さを3に設定します。 ジャケットから余分な糸を切り取ります。
  • ミシンの縫い目の長さを3に設定します。

  • ジャケットから余分な糸を切り取ります。

コメントを追加する

縫い目がない箇所から5ステッチほど離れた位置でジャケットをミシンにセットします。 ジャケットのジッパーを開け、ミシンにジャケットが重なってセットされていないことを確認してください。
  • 縫い目がない箇所から5ステッチほど離れた位置でジャケットをミシンにセットします。

  • ジャケットのジッパーを開け、ミシンにジャケットが重なってセットされていないことを確認してください。

コメントを追加する

生地の縫い目に合わせて針を沈めます。 2、3ステッチ縫ってから折り返し縫いをします。 糸がなくなっている箇所の穴の上を縫います。
  • 生地の縫い目に合わせて針を沈めます。

  • 2、3ステッチ縫ってから折り返し縫いをします。

  • 糸がなくなっている箇所の穴の上を縫います。

コメントを追加する

残りの5ステッチに重なるまで縫います。 糸がほどけないよう折り返し縫いをします。 糸を切ってジャケットをミシンから外します。
  • 残りの5ステッチに重なるまで縫います。

  • 糸がほどけないよう折り返し縫いをします。

  • 糸を切ってジャケットをミシンから外します。

コメントを追加する

ゴール

87%

翻訳を始める ›

Brittany McCrigler

78,139 ポイント

チーム

Community

115 メンバー

コメント1件

Do you think you could demonstrate adding an elastic cuff to the nano-puff? I have one but the sleeves are just a hair too short.

Luke Cardoni - 返信

コメントを追加する

統計データを表示:

過去 24時間: 3

過去 7 日: 23

過去 30 日: 98