はじめに

Holes in a down jacket can mean being a walking pillow-fight. Prevent feathers from leaking and ensure that the hole doesn't grow with a temporary patch. While patching your jacket with repair tape will hold for a while, and is a great way to repair on the fly, eventually you will want to put a real patch on the jacket. For details on patching a down jacket, check out our Baffle Repair Guide.

パーツ

パーツは必要ありません。

  1. 傷んだ箇所を確認します。小さなハサミを使ってほつれた糸や生地、ダウンを切り取ります。
    • 傷んだ箇所を確認します。小さなハサミを使ってほつれた糸や生地、ダウンを切り取ります。

      • ダウンを指で引き抜かないでください。引っ張ると穴からさらにダウンが出る恐れがあり、問題を悪化します。

    コメントを追加する

  2. 補修テープを用意します。
    • 補修テープを用意します。

    • 補修テープを裏返します。

    • 油性のペンを使って傷や穴より少し大きめの楕円を描きます。

      • 傷や穴が大きい場合は長方形を使うことも可能ですが、引っかかったりめくれたりしないように角は丸くします。

    コメントを追加する

    • ハサミで楕円形に切ります。

    コメントを追加する

    • 穴の上に楕円に切ったテープをあて、十分な大きさがあることを確認します。テープの周囲に少なくとも3ミリの余裕があるようにします。

    コメントを追加する

    • 指の爪またはピンを使って補修テープの裏をはがして粘着面だけを残します。

    • 粘着面に触れないよう注意してください。

    コメントを追加する

    • 穴の上にテープを配置し指で押さえます。

    コメントを追加する

    • 指またはノミ形の道具でテープをこすり押さえ、空気を抜きながらしっかりと貼付けます。

    コメントを追加する

ゴール

90%

これらの翻訳者の方々は世界を修理する私たちのサポートをしてくれています。 貢献してみませんか?
翻訳を始める ›

Brittany McCrigler

79,871 ポイント

チーム

Community

114 メンバー

I have now put four or five tenacious tape patches on my son's down sweater (9 year old are tough in VT). But now it is very dirty. Can I wash it like I would if it didn't have the tenacious tape - or do i need to do something different?

Hylah - 返信

its water proof so i guess it can be washed

sheilaym1 - 返信

I've found super glue works pretty well and doesn't show the down.

Patrick Marcott - 返信

コメントを追加する

統計データを表示:

過去 24時間: 267

過去 7 日: 1,888

過去 30 日: 6,094