はじめに

このデバイスのRAMにアクセスは簡単で、少ない分解で済みます。

    • 13.5(14.1)mm プラスネジー3本

    • 3 mm プラスネジー7本

    • 底ケースを取り外して脇に置きます。

  3. iPhoneのバッテリーキット

    Only $29.99

    Buy Now

    iPhoneのバッテリーキット

    Only $29.99

    Buy Now

  6. RAMモジュールから両側のタブを同時に両サイドへ引き、RAMチップの各サイドに付いているタブを解放します。 これらのタブがチップを固定し、外すときは”飛び出す”ようにチップが外れます。 RAMが飛び出した後は、まっすぐソケットから引っ張ります。
    • RAMモジュールから両側のタブを同時に両サイドへ引き、RAMチップの各サイドに付いているタブを解放します。

    • これらのタブがチップを固定し、外すときは”飛び出す”ようにチップが外れます。

    • RAMが飛び出した後は、まっすぐソケットから引っ張ります。

    • 2番目のRAMチップをインストールする場合はこのプロセスを繰り返します。

まとめ

100%

翻訳を始める ›

Walter Galan

595,904 ポイント

Great guide. Comments @ the screws gave me a heads-up on what to look for. No problems, no hassles, & in a short time, my memory is doubled. Wish I could do that for my brain. Thanks!

dashbran1 - 返信

Hi,

thanks for the guide, I plan to upgrade my 15” early 2011 2.3 GHz MBP today. I am changing my 750GB HDD to a Firecuda 2TB SSHD (can’t afford the SSD I wish I could get into currently), and I plan to upgrade my RAM from the 8GB to 16GB as well to give my 2011 a little sprucing up. I have performed a full time machine backup to my 2TB WD passport pro external HD (It’s set up as a RAID 0 device and has a thunderbolt 1 interface, which I was glad for bc a USB 2.0 interface would have taken like 3 days or blown up my computer.

My questions are:

1. Is there a preferred order to switch out the internal hard drive and memory? Do I need to switch out one first then boot up and shutdown, or can you safely upgrade the HD and RAM at the same time?

2. Is there anything else I need to do before upgrading the HD besides a time machine backup? Do I need a “bootable OS?” Whatever that is? Thanks!

Dustin - 返信

コメントを追加する

統計データを表示:

過去 24時間: 13

過去 7 日: 88

過去 30 日: 389