修理を始めるには

修理する権利

ストア

はじめに

この手順を使って騒音が発生し、消耗したファンを交換します。

  1. 次のネジを10本外します。
    • 次のネジを10本外します。

    • 14.4 mm #00プラスネジー3本

    • 3.5 mm #00プラスネジー3本

    • 3.5 mm #00 肩付きプラスネジー4本

    • 小さなネジを交換する際は、ケースのわずかに湾曲した部分に対し、垂直にネジを揃えてください。

    • 底ケースを取り外します。

  5. スパッジャーの先端を使って、ロジックボード上のソケットからファンコネクターを持ち上げます。 コネクターの接続を緩めるために、ファンケーブルファイヤーの下からスパッジャーをひねりながら作業を進めてください。 ファンソケットとファンコネクターは2、3番目の画像で確認できます。プラスチック製のファンソケットをロジックボードから外す際に壊さないようご注意ください。スパッジャーを使って、ファンコネクターをソケットからまっすぐ持ち上げます。2番目の画像はロジックボードのレイアウトです。お持ちのデバイスと若干異なる部分があるかもしれませんが、ファンソケットは同一のはずです。
    • スパッジャーの先端を使って、ロジックボード上のソケットからファンコネクターを持ち上げます。

    • コネクターの接続を緩めるために、ファンケーブルファイヤーの下からスパッジャーをひねりながら作業を進めてください。

    • ファンソケットとファンコネクターは2、3番目の画像で確認できます。プラスチック製のファンソケットをロジックボードから外す際に壊さないようご注意ください。スパッジャーを使って、ファンコネクターをソケットからまっすぐ持ち上げます。2番目の画像はロジックボードのレイアウトです。お持ちのデバイスと若干異なる部分があるかもしれませんが、ファンソケットは同一のはずです。

  6. ロジックボードに留められたファンから次の3本のネジを外します。
    • ロジックボードに留められたファンから次の3本のネジを外します。

    • 7.2 mm T6 トルクスネジー1本

    • 5.3 mm T6 トルクスネジー2本

  7. ケーブルが絡まないように注意しながら、ロジックボードの角からファンを持ち上げます。
    • ケーブルが絡まないように注意しながら、ロジックボードの角からファンを持ち上げます。

終わりに

en jp

100%

翻訳を始める ›

Andrew Optimus Goldheart

470,473 ポイント

チーム

Community

133 メンバー

4 件のコメント

Repair done as presented. The fan connection was a little tricky to get out but apart from that non eventful. New fan working nicely.

Paul Lukabyo - 返信

Hi! Thank you for very understandable and good guides!

After successfully changing the fan and battery in my Mac, the screen light changes from time to time, sometimes it is more yellow and sometimes it is more blue. Have I accidentally changed some cable, or what it is that could have happened?

Many thanks,

Maja

Maja - 返信

You described the colors very well, and that leads me to believe that your display preferences in the System Preferences Control Panel may simply have switched to automatic. It changes the hues to what they think are easier on the eyes for day and night. Go to

“Apple Menu”

“System Preferences” (it’s also in the Dock by default)

“Displays”

“Night Shift”

and adjust it the way you like. BTW, if it seems to be happening at times other than Sunrise and Sunset, make sure the Time Zone is set for your local area and proper Daylight Savings (if applicable) or Standard Time.

Good Luck,

Beowulf

Beowulf Grendel -

Thanks, job done nicely

Ahmed Mahran - 返信

コメントを追加

統計データを表示:

過去 24時間: 23

過去 7 日: 151

過去 30 日: 709