はじめに

MacBook Pro 13" Unibody Mid 2010 RAMの交換をします。

本来、RAMの最大容量は8GBです。しかし、OS X 10.7.5 (もしくはそれ以降)を稼働させているシステムは最新のEFIファームウェアでアップデートされ、適切な仕様のメモリモジュールを装備し、最大16GBのRAMをサポートできます。

Source

  1. MacBook Pro 13" Unibodyに留められた底ケースから次のネジを10本外します。
    • MacBook Pro 13" Unibodyに留められた底ケースから次のネジを10本外します。

      • 3 mmプラスネジー7本

      • 13.5 mmプラスネジー3本

  2. 取付台タブを外すため、底ケースをわずかに持ち上げて、デバイス本体の背中側に向けて押します。
    • 取付台タブを外すため、底ケースをわずかに持ち上げて、デバイス本体の背中側に向けて押します。

    • 作業前の注意点として、放電を防ぐためロジックボードからバッテリーコネクターの接続を外してください。

    • スパッジャーの平面側先端を使って、ロジックボード上のソケットからバッテリーコネクターを持ち上げます。

    • RAMから両側のタブを同時に押すと、チップの両側にあるタブが外れます。

    • これらのタブがチップを固定しています。このタブを外すと”カチ”っという音がしてチップが出てきます。

    • RAMチップが取り出せたら、ソケットからまっすぐ引っ張ります。

    • 2番目のRAMチップが搭載されている場合は、同じ手順を繰り返します。

まとめ

100%

翻訳を始める ›

Walter Galan

576,947 ポイント

Hey, I put 16Gb RAM in my MacBook Pro Mid 2010. I bought in another store because iFixit doesn't have.

Thanks Walter Galan to more this tutorial!!

wilsonwistuba - 返信

Hello,

Please answer this question. Today i purchase Macbook Pro core2duo model: A1278 year: 2010 Laptop and i found the ram is 2gb DDR3 1333mhz bus speed.

So will 1333mhz bus speed support my macbook or it will crash randomly ? or i should buy another ram of 1066mhz bus speed.

Thanks.

Muhammad Talha - 返信

The front side buss speed is 1066mhz so that the speed the board talks to everything including memory, it can't talk any faster so putting 1333mhz will run at 1066mhz. So I would go with 1066mhz and save your money. If you also make sure you firmware for the board is up-to-date and you are running latest OS it can take you should've able to run 16GB ram, even if apple say it only supports 8GB. If you get the correct ram you can run 16GB that's what I have in mine running high Sierra. In have same system as you. You may also want to think about adding a solid state drive in place of the drive that's in with will probably be a mechanical drive. Believe me you will seen the difference in speed when the system starts up etc.

Gordon -

Hi,

My macbook has somewhat of a week bottom ram stick holders. The stick pops right out when being mounted into it’s slot.

Is this a known problem? is there a good mechanical solution for this other than taping the ram stick down? maybe bending in the holders or something?

Thanks!

Tal Glazer - 返信

Hallo Walter,

ich habe das gleiche Model und habe mir vor 1,5 Jahren eine 256 SSD Platte und 2x 8 GB 1066 GHz RAM Erweiterung einbauen lassen.Leider hatte ich dann immer Abstürze bzw “Kernel panics”. Bis wir einfach die neuen RAM´s raus und die alten 2x2 GB Ram wieder eingesetzt haben und siehe da, seit dem läuft das MBP ohne Murren.

Nur ist die Performance bißchen dürftig und auf el Capitan geht auch alles gut. Aber ich möchte gerne auf Sierra umstellen und deshalb würde ich gerne wissen, ob eine Erweiterung auf 16 GB tatsächlich geht und ob es an der Marke der RAM liegen kann? Mit welchen 2x8 GB hast Du gute Erfahrung gemacht oder soll ich sicherheitshalber doch nur auf 2x4 GB gehen?

Herzlichen Dank für Deinen Rat.

furby_luzzie - 返信

統計データを表示:

過去 24時間: 46

過去 7 日: 245

過去 30 日: 1,126