はじめに

このデバイスのRAMにアクセスするには簡単で最小限の解体のみ必要です。

  1. MacBook Pro 13インチ Unibodyに留められた底ケースから次のネジを10本外します。
    • MacBook Pro 13インチ Unibodyに留められた底ケースから次のネジを10本外します。

    • 3 mmプラスネジー7本

    • 13.5 mmプラスネジー3本

  2. 取付台タブを外すため、底ケースをわずかに持ち上げて、デバイス本体の背中側に向けて押します。
    • 取付台タブを外すため、底ケースをわずかに持ち上げて、デバイス本体の背中側に向けて押します。

  3. 作業前の注意点として、放電を防ぐためロジックボードからバッテリーコネクターの接続を外してください。
    • 作業前の注意点として、放電を防ぐためロジックボードからバッテリーコネクターの接続を外してください。

    • スパッジャーの平面側先端を使って、ロジックボード上のソケットからバッテリーコネクターを持ち上げます。

  4. RAMから両側のタブを同時に押すと、チップの両側にあるタブが外れます。
    • RAMから両側のタブを同時に押すと、チップの両側にあるタブが外れます。

    • これらのタブがチップを固定しています。このタブを外すと”カチ”っという音がしてチップが出てきます。

  5. RAMチップが取り出せたら、ソケットからまっすぐ引っ張ります。
    • RAMチップが取り出せたら、ソケットからまっすぐ引っ張ります。

    • 2番目のRAMチップが搭載されている場合は、同じ手順を繰り返します。

まとめ

100%

翻訳を始める ›

Walter Galan

604,475 ポイント

I think something went wrong with mine at step 3.. after connecting back with new RAM.. Mac stopped working with battery... its working only on external power plug.. I rechecked it, googled it for SMC etc.. still no luck.. I did notice a small spark while removing for first time.. nothing after that.. even the LED indicator on the side with dots as battery indicaot is not working.. can someone help me please.. I'd say Step 3 is risky if it does these kind of things..

yasaswy nagavolu - 返信

Hi, just wondering is it fine to put 4gb 10600 instead of the 8500 ?

Lorax - 返信

I just installed 10600 into my mothers 13" today. It seems to be working great for her!

Dustin -

Upgraded from 2 GB to 8 GB using the guide. Purchased ram chips from Fixit, works great. Macbook recognized the new 8 GB. Thanks IFixit.

okibob

okibob - 返信

Alright so I did this step by step and removed one ram because my Mac. Wasn't turning on and beeping, after removing the top ram it did turn on but now my keyboard is not working and my trackpad is lagging

valentinedhdh - 返信

コメントを追加する

統計データを表示:

過去 24時間: 5

過去 7 日: 56

過去 30 日: 300