はじめに

MacBook Pro 13" Retina Display Late 2013 のSSDを取り出したり交換するにはこのガイドをご利用ください。このMacBook Proは、専売のストーレッジドライブコネクタを使用しています。そのため、通常の M.2ドライブとは、アダプターを使用しなければ互換性がありません

修理を始める前に、できれば現在使用中SSDのバックアップをしてください。それから インターネットの回復 もしくは 起動可能な外付けハードドライブを作成してください。そうすれば、macOSを新しいドライブにインストールする準備が整い、データを新しいSSDに移行できます。

最後に、MacBook Proに搭載されていたオリジナルのSSDを交換する前に、macOS 10.13 High Sierra(またはそれ以降のmacOS)のインストールを強く推奨します。 多くの新SSDには、High Sierraより前のバージョンのmacOSにはない最新のストレージドライバが必要です。

    • 2.3 mmペンタローブネジ−2本

    • 3.0 mmペンタローブネジー8本

    • 上部ケースと底ケースの間に指を差し込みます。

  7. ロジックボード上に留められたSSDから、 2.9 mm T5トルクスネジを1本外します。
    • ロジックボード上に留められたSSDから、 2.9 mm T5トルクスネジを1本外します。

  8. SSDの端をわずかに持ち上げて、ロジックボード上のソケットからSSDを持ち上げます。 SSDを掴んで取り出せることができる程度まで(約0.25インチ)持ち上げてください。 SSDを掴んで取り出せることができる程度まで(約0.25インチ)持ち上げてください。
    • SSDの端をわずかに持ち上げて、ロジックボード上のソケットからSSDを持ち上げます。

    • SSDを掴んで取り出せることができる程度まで(約0.25インチ)持ち上げてください。

終わりに

100%

翻訳を始める ›

Sam Goldheart

389,706 ポイント

チーム

Community

108 メンバー

12 件のコメント

So… can I just buy the new PCIe SSDs and use it in the 2013 rMBP? I'm very confused about these PCIe SSDs.

Timothy Brown - 返信

My retina 15" got the logic board damage and fix it is just stupid. Now in the mean time the new ones come up next quarter, I'm using my macbook pro 2011. Now, because the 2011 is no Retina, SSD and all the other good stuff in it (crying in silence) I did some research to make the 2011 better and I found out I can upgrade to 16 ram and a SSD. Now I check and is not that expensive at least for a SSD 128. BUT this morning it hit me, and I want to ask and make research about this idea. Guys I was wondering, can I take the SSD from my Retina that is actually SSD 256 and put it in my 2011? And save in the SSD? I mean, if possible of curse, if not I would go to buy it how I plan in the first place. Anyway guys any suggestions, ideas or advice are all welcome. I want to know whats best to improve the 2011 meanwhile the new ones get the upgrade. Thanks in advance! :)

tane883 - 返信

Can I use an Intel SSD 540s SSD M.2? Intel says it doesn't support NVMe. Does it need to or would that just add extra performance?

3PL - 返信

Can you also please put a link how to reinstall mac os after installing a new hardrive? thanks

Joseph Grigoletti - 返信

Can i swap my macbook pro 13" (late 2013) 128gb ssd with macbook air 13" 512gb ssd...? Would it work like that or they don't work with this combination...?

VVK - 返信

コメントを追加

統計データを表示:

過去 24時間: 135

過去 7 日: 1,116

過去 30 日: 4,597