修理を始めるには

修理する権利

ストア

はじめに

左側ファンを交換するにはこのガイドをご利用ください。

    • 2.3 mm P5ペンタロープネジー2本

    • 3.0 mm P5 ペンタロープネジー8本

    • この作業中、外した各ネジの管理を安全に行ってください。再組み立ての際は、デバイスのダメージを防ぐため、正しい位置に装着してください。

    If don’t have one of those neat project mats, then you can use small pieces of flattened blu-tack to hold the screws. If you arrange them in the shape of your mac book cover, and put the screws down methodically, you can get a one-to-one mapping of the screws to the correct screw holes.

    Toby Thurston - 返信

    Or you can use an ice tray where you put the screws and the parts in separate bays in the same order as they come in the instructions.

    timofej.se -

    This is great! I used a small magnetic white board, and wrote on it to identify the parts as I went. This whole process, from the fast shipment to the great instructions to the complete, high quality, tool kit has been great. I’m typing this comment on my resurrected laptop. Thank you! Sue

    Susan Greer - 返信

    • 上部ケースと底ケースの間に指を差し込みます。

    • 完全に底ケースを取り出します。

    • 2.8 mm T6トルクスネジー2本

    • 7.0 mm T6トルクス肩付きネジー1本

    Is adhered to screw beneath, so lift firmly and slowly.

    Andrew - 返信

  8. ピンセットでインターポーザーを掴みます。 インターポーザーとはLSI間の接続を担う役割を持つインターフェイスの名称です。この修理ではバッテリーとロジックボードを接続しているボードを対象とします。
    • ピンセットでインターポーザーを掴みます。

    How can I remove interposer I m not able to remove it

    Raunak - 返信

    you must lift it absolutely vertically, or it fouls against the locator pin in the corner- you can easily get the impression that it won’t come over the end of this pin- almost like it’s rivetted in. it isn’t. get a good grip on it with the tweezers in the centre hole & one of the sides, & lift it STRAIGHT up.

    duncan rmi -

  9. ロジックボードに留められたヒートシンクから次のネジを外します。
    • ロジックボードに留められたヒートシンクから次のネジを外します。

    • 2.4 mm #00プラスネジー1本

    • 3.4 mm T5トルクスネジー1本

    • 2.7 mm T5トルクスネジー4本

    Hi,

    found 4 rubber spacers on the 4 2,5mm screws

    ddagonetroppo - 返信

    Also found the rubber caps on the 4x2.7mm - didn't bother to replace the caps and didn't have any problems with them.

    Rand Bell - 返信

    • ヒートシンクをロジックボードアセンブリから持ち上げて取り出します。

    • ヒートシンクを再インストールする際は放熱グリスを表面に塗ってください。もし放熱グリスを今まで使用したことがない方は、分かりやすい次のガイドをご覧ください。

  10. スパッジャーの先端を使って、左側のファンリボンのケーブルZIFソケット上にあるフラップ全てを持ち上げます。 丁番のフラップのみに接触するようご注意ください。ソケット自体には触らないでください。
    • スパッジャーの先端を使って、左側のファンリボンのケーブルZIFソケット上にあるフラップ全てを持ち上げます。

    • 丁番のフラップのみに接触するようご注意ください。ソケット自体には触らないでください。

  11. ロジックボードアセンブリに留められた左側のファンより3.1 mm T5 トルクスネジを3本外します。
    • ロジックボードアセンブリに留められた左側のファンより3.1 mm T5 トルクスネジを3本外します。

  12. 上部ケースから左側ファンを持ち上げて外します。 左側のファンをまっすぐ持ちあげると同時に、左側のファンリボンケーブルもロジックボード上のソケットから持ち上げます。
    • 上部ケースから左側ファンを持ち上げて外します。

    • 左側のファンをまっすぐ持ちあげると同時に、左側のファンリボンケーブルもロジックボード上のソケットから持ち上げます。

終わりに

デバイスを再組み立てする際はこれらのインストラクションを逆の順番に従って作業を進めてください。

100%

翻訳を始める ›

Walter Galan

658,281 ポイント

0 件のコメント

コメントを追加

統計データを表示:

過去 24時間: 1

過去 7 日: 10

過去 30 日: 44