はじめに

MacBook Airのソリッドステートドライブを交換するにはこのガイドを使用してください。

    • 次の10本のネジを取り外します。

    • 9mm P5 星形ペンタロープネジ 2本

    • 2.6mm P5 星形ペンタロープネジ 8本

    • 下部ケースを取り外して脇に置きます。

  2. PCラップトップ用バッテリー

    ショップを見る

    PCラップトップ用バッテリー

    ショップを見る
  3. アクシデントで放電や感電を防ぐために、ロジックボードからバッテリコネクタを外してください。 バッテリコネクタに付いている透明なプラスチック製のプルタブをつかみ、Airの前端に向かって引っ張り、ロジックボードからバッテリの接続を外します。
    • アクシデントで放電や感電を防ぐために、ロジックボードからバッテリコネクタを外してください。

    • バッテリコネクタに付いている透明なプラスチック製のプルタブをつかみ、Airの前端に向かって引っ張り、ロジックボードからバッテリの接続を外します。

    • コネクタをバッテリー側に向けて水平に引っ張ってください。ロジックボード上のソケットにダメージを与えてしまうため、Air本体から上に引っぱらないでください。

  4. SSDを基盤に固定している1つの2.9 mm T5トルクスネジを取り外します。
    • SSDを基盤に固定している1つの2.9 mm T5トルクスネジを取り外します。

  5. ソケットの損傷を避けるため、SSDを過剰に持ち上げないで下さい。 SSDの端を少し持ち上げまっすぐ引いて基盤上のソケットからから取り外します。
    • ソケットの損傷を避けるため、SSDを過剰に持ち上げないで下さい。

    • SSDの端を少し持ち上げまっすぐ引いて基盤上のソケットからから取り外します。

    • SSDを再び取り付ける際、固定ネジを取り付ける前にSSDが正しく取り付けられているか確認してください。

ゴール

83%

sfukukawaさんは世界中で修理する私たちを助けてくれています! あなたも貢献してみませんか?
翻訳を始める ›

Andrew Bookholt

522,285 ポイント

If I replace the SSD with another one purchased from iFixit, will it appear as an external or internal drive?

At my job, it's standard to encrypt drives. I purchased an SSD from another vendor and because it showed as external, couldn't be encrypted. I just want to avoid this problem before purchasing one from here.

flux1968 - 返信

Muito bom o roteiro, deu certinho.

ahdesiqueira - 返信

This should really be rated as easy. Took less than 5 minutes thanks to this excellent guide.

Tyler Berry - 返信

Absolutely spot on. Thanks Andrew! The only potential pitfall in this job is getting the right replacement SSD (or, if you're extracting the SSD to use elsewhere, getting the right caddy.)

Ben Godwin - 返信

anybody knows if exist any hdd to replace the ssd?

I have a mb air 13 mid 2011 in my hands and it has behaviour a mac(/pc) with a hdd damaged? same noise, same latencies, same way to damage files…

and over the top “informations about this mac” says it is a macbook pro 13

never seen in my life…

smoker_man2004 - 返信

コメントを追加する

統計データを表示:

過去 24時間: 20

過去 7 日: 142

過去 30 日: 576