修理を始めるには

修理する権利

ストア

はじめに

このガイドを参照して、お持ちのMac ProのSSDを交換しましょう。

  1. ロックスイッチを右側にスライドして、ロックを解除します。 ロックスイッチを右側にスライドして、ロックを解除します。
    • ロックスイッチを右側にスライドして、ロックを解除します。

  2. Mac Proからアウターケースをまっすぐ持ち上げます。 ファンの中央を押し込みながら、ケースを持ち上げると上手くいきます。 ファンの中央を押し込みながら、ケースを持ち上げると上手くいきます。
    • Mac Proからアウターケースをまっすぐ持ち上げます。

    • ファンの中央を押し込みながら、ケースを持ち上げると上手くいきます。

  3. 6.5 mm T8トルクスネジを1本外します。
    • 6.5 mm T8トルクスネジを1本外します。

  4. SSDをグラフィックカードからわずかに引き離します。 SSDの上部端を、グラフィックカードから1cm以上引っ張らないでください。ダメージを与えてしまう可能性があります。 グラフィックカード上のスロットからSSDをまっすぐ持ち上げます。
    • SSDをグラフィックカードからわずかに引き離します。

    • SSDの上部端を、グラフィックカードから1cm以上引っ張らないでください。ダメージを与えてしまう可能性があります。

    • グラフィックカード上のスロットからSSDをまっすぐ持ち上げます。

終わりに

100%

翻訳を始める ›

Andrew Optimus Goldheart

454,532 ポイント

チーム

Community

129 メンバー

6 件のコメント

Will a 970 evo 512 gb pcie m2 fit on here?

Sam Yao - 返信

As long as the drive is not the Plus version, you may be able to use an adapter in order to use that SSD in your MacPro6,1:

https://www.amazon.com/Sintech-Adapter-U...

I have not tried this, but am, currently, researching a fix for a machine in my care.

Robert Maxwell -

Yes—works very well with the Sintech adaptor (and even with an EK-M.2 NVMe Heatsink — use thermal paste for longevity!).

Just did this yesterday and it’s a great/fast/easy upgrade.

ericbalog -

Do you need a heat sink in the SSD?

Cesar Cuenca - 返信

The stock (Samsung) drive(s) that shipped (from Apple) with these machines do not; unless the black, outer covering helps with heat. [???]

I have had both a Samsung MZ-JPU256T/0A1 (256GB) and Samsung MZ-KPU1T0T/0A1 (1TB) installed in my machine without issue.

Third-party drives may include or heatsink and/or require at least 10.13 (High Sierra).

Robert Maxwell -

You don’t *need* one, strictly speaking, but at best your SSD will get throttled in terms of speed and at worst it’s lifespan will be reduced.

That black outer covering on the original drive IS a heatsink.

ericbalog -

コメントを追加

統計データを表示:

過去 24時間: 23

過去 7 日: 138

過去 30 日: 635