修理を始めるには

修理する権利

パーツ&ツール

はじめに

GPUにアクセスするのは簡単で、ツールは不要です。このガイドを使って、Mac ProのRAMを交換しましょう。

  1. レバーを持ち上げて、ケースをアンロックします。
    • レバーを持ち上げて、ケースをアンロックします。

  2. Mac Proのサイドパネルを取り外します。
    • Mac Proのサイドパネルを取り外します。

    • 内部コンポーネントの作業を始める前に、接地された表面上に触れて、静電気を放電してください。

  3. Nintendo Switch 修理キット

    ゲームを再開するための、早くて簡単な修理キット

    Switch 修理キットページへ

    Nintendo Switch 修理キット

    ゲームを再開するための、早くて簡単な修理キット

    Switch 修理キットページへ
  4. Mac Proを開口したパネルサイドから、グラフィックスカードの位置を確認します。
    • Mac Proを開口したパネルサイドから、グラフィックスカードの位置を確認します。

  5. スライドロックが外れるまで、2本のつまみネジを指で反時計回りにして外します。 サイドロックを取り出します。 サイドロックを取り出します。
    • スライドロックが外れるまで、2本のつまみネジを指で反時計回りにして外します。

    • サイドロックを取り出します。

  6. グラフィックスカード裏のクリップを直接押し上げて、スロットから外します。 画像の様に、両手でしっかりとカードの上部コーナーを押さえながら、グラフィックスカードをスライドして取り出します。 カードの端のみに触れてください。その他の露出したコンポーネントやコネクタには接触しないでください。
    • グラフィックスカード裏のクリップを直接押し上げて、スロットから外します。

    • 画像の様に、両手でしっかりとカードの上部コーナーを押さえながら、グラフィックスカードをスライドして取り出します。

    • カードの端のみに触れてください。その他の露出したコンポーネントやコネクタには接触しないでください。

終わりに

100%

翻訳を始める ›

Andrew Kim

1,062 ポイント

チーム

CPSU-MANESS-F14S6G24

4 メンバー

8 件のコメント

I have a first generation Mac Pro (1,1 – 2 x 3GHz Dual-Core Intel Xeon) that I purchased in November 2007.

I still love it.

THANK YOU for your valuable User Guides, and parts replacement guides!

David R Purnell - 返信

Hi, I just installed Mac OS X High Sierra in my 2010 Mac Pro. The first monitor is active with the ATI Radeon HD5770. However the #2 screen is inactive with its ATI Radeon HD3870. Should I get another HD5770 or a different card so I can use the second screen?

Robert Lloyd - 返信

For starters this is the first generation forum while your 2010 is a fifth generation model.

Nevertheless I had an interesting situation with the 5770 in a first gen machine that only ran under strange circumstances—a situation wroth sharing nevertheless.:

Ati Radeon X1900Xt had to be installed on bay 1 for the 5770 to work on bay 4

But for your situation, the question is: does the 3870 work standalone in its bay if the 5770 is taken out completely?

And if you swap the graphics cards into each others’ position, what’s the result?

allenwilson33 -

Hi. My 1st Gen Mac Pro is maxed out with OS X Lion 10.7. I heard I may be able to make it a 5th Gen by switching a chip. Is anyone familiar with this?

Harold L. Watkins - 返信

Hi, I have a first generation MacBook Pro which is maxed out with OS X Lion 10.7. I heard I may be able to upgrade it to a generation 5 by switching out a chip. Is anyone familiar with this?

Harold L. Watkins - 返信

コメントを追加

統計データを表示:

過去 24時間: 10

過去 7 日: 72

過去 30 日: 261