はじめに

Contrary to popular belief, washing your jacket doesn't wear it out—in fact, it prolongs the life of your jacket. Washing and drying your down jacket is easy; it just takes a few simple tricks to keep the down nice and fluffy. Follow these steps for a warm, clean jacket on your next adventure.

We recommend you use a down wash that's low in chemicals and as environmentally friendly as possible, such as Granger's (linked in the tools section below).

ツール

パーツ

パーツは必要ありません。

  1. ジャケットのすべてのジッパーを閉じます。
    • ジャケットのすべてのジッパーを閉じます。

    • テープ留めが付いている場合はテープ留めも閉じます。

    • ポケットに何も入っていないことを確認してください。

    • ジャケットを洗濯機に入れます。

    コメントを追加する

  2. ダウン衣料専用の洗剤を入れます。
    • ダウン衣料専用の洗剤を入れます。

      • 洗剤の使用量はメーカーによって異なるので各洗剤の使用方法に従ってください。

    コメントを追加する

    • 水位は低を選びます。

    • 水温は洗い:常温水、すすぎ:常温水を選びます。

    • 標準コースまたは手洗いコースを選んで洗濯機をスタートします。

    コメントを追加する

    • 洗濯機が止まったらすすぎ設定で再度洗濯機をスタートします。

    コメントを追加する

    • 洗濯機からジャケットを取り出し乾燥機に入れます。

    • 乾燥機がない、または環境に配慮して使用しない場合は自然乾燥します。

    • 乾燥機にテニスボールを2つ入れます。

    • テニスボールが乾燥機の中で飛び跳ね、ダウンの片寄りを防ぎます。

    コメントを追加する

    • 乾燥機の温度設定を低温にし、標準コースを選びます。

    • 乾燥機をスタートします。

    • 1回で乾かない場合は低温設定のまま再度スタートします。

    コメントを追加する

ゴール

100%

翻訳を始める ›

Brittany McCrigler

79,871 ポイント

チーム

Community

114 メンバー

The NikWax wash stuff says to use a front loading washer. Is that really necessary? Or are they just messing with me. =)

jotepka - 返信

Front loading washers are gentler on clothes than top loaders so less chance of damaging relatively delicate down jackets.

Pete -

Inexpensive and warm down jackets have long since become part of our wardrobe. And almost every jacket has a warning label prohibiting wash and dry it at home.But enterprising housewives long found a way to wash down jackets at home. It turns out that it is not so difficult if you know some tricks. Here you will find tips how to wash down jacket in the washing machine and by hand https://pinkycloud.com/how-to-wash-a-dow....

It is also very important to know how to store down jackets, it very much depends on how long you will wear it http://triplefatgoose.com/blog/how-to-ta... Here are details and even more

Dana Lawler - 返信

コメントを追加する

統計データを表示:

過去 24時間: 53

過去 7 日: 498

過去 30 日: 1,622