はじめに

Your jacket has got your back. It follows you on adventures, keeping you warm and dry even through the stormiest weather. So return the favor—keep your jacket healthy and strong by reapplying the DWR (durable water repellent) finish to your jacket. This guide will show you how to test whether your jacket needs to be treated and how to treat it. You'll want to start with a clean jacket. Dirt, oil and use can wear the DWR finish off your jacket, allowing water to penetrate into the fabric. Fortunately, reapplying a DWR finish is easy. A trip through the wash is all it takes to give your jacket new life—making it ready for rain or shine.

ツール

パーツ

パーツは必要ありません。

  1. テーブルまたは平らな面にジャケットを置きます。
    • テーブルまたは平らな面にジャケットを置きます。

    • スプレーボトルを使ってジャケットに水を吹きかけます。

    コメントを追加する

  2. 水の様子を観察します。
    • 水の様子を観察します。

    • 生地が水を吸収したらジャケットは「浸潤」しているので、耐久性撥水加工のやり直しが必要です。

    コメントを追加する

    • 水が水滴となってウェアの外側に留まれば耐水性撥水加工をやり直す必要はありません。

      • 水滴はジャケットを持ち上げると下に落ちるはずです。

    コメントを追加する

    • ジャケットのすべてのジッパーを閉じます。

    • ジャケットを洗濯機に入れます。

    コメントを追加する

    • 容器の取扱説明に従って耐久性撥水加工溶液を洗濯機に入れます。

    コメントを追加する

    • 水位は低を選びます。

    • 水温は洗濯:ぬるま湯、すすぎ:常温水を選びます。

    • 標準コースで洗濯機をスタートします。

    コメントを追加する

    • 洗濯機が止まったらすすぎ設定で再度洗濯機をスタートします。

    コメントを追加する

    • 洗濯機が止まったらジャケットを取り出します。

    • ジャケットを乾燥機に入れます。

    コメントを追加する

    • 乾燥機を標準温度に設定します。

      • 回転式乾燥になっていることを確認してください。

      • 乾燥機がない場合は低温のアイロンを使って撥水性加工の熱処理を行います。

    • 乾燥機をスタートします。

    コメントを追加する

ゴール

88%

翻訳を始める ›

iRobot

1 ポイント

コメントを追加する

統計データを表示:

過去 24時間: 10

過去 7 日: 61

過去 30 日: 311