メインコンテンツにスキップ

The first generation Forte shares the same platform as the Hyundai Elantra (HD), though employing a torsion-beam rear suspension in place of the Elantra's multilink design.

12回答 すべてを表示

يموت السيارة ضايع كايا فورتي موديل 2012

Kia Forte 2012 ريموت التشغيل ضايع مني

Google translate:

Lost car remote Kia Forte model

I lost the remote control

この質問に回答する 同じ問題があります

この質問は役に立ちましたか?

スコア 0
コメントを追加

1 件の回答

最も参考になった回答

COMPLETION ANSWER

Kia uses Hyundai parts, including the immobilizer; the body panels are the key difference most of the time. The main difference is the target audience; Kia is marketed towards the younger generation with different looks that are more appealing to them like spoilers and flashy exteriors. On the other hand, Hyundai is more of a "boomer" brand. Hyundai has never really had a DIY procedure like every other manufacturer*, so you either need a scanner that can write keys ($$-$$$, unless you can use a universal OBDII programmer that runs on an app) or you pay a locksmith ($-$$, depending on pricing and how many you get done).
GM joined Hyundai here with the 2018+ trucks and others around there. This used to mostly be a Hyundai problem, but others took notes :(. I swear it seems like Hyundai encouraged this to the point I need to add a freaking key programmer to my tool collection or a scan tool with the feature, not just an eOBD scanner to not depend on others.

When you go get keys made, some will take customer-supplied blanks. if you can find OEM blanks, you can usually save a few bucks by supplying the blank and getting that programmed. Others are so old they've been cloned so well that OEM vs clone doesn't matter (but I wouldn't feel comfortable with a clone on a keyless car just in case it matters for some reason, OEM only). On this, it doesn't matter because the keyfob is only used to unlock the car as the Kia Boyz have proven with a USB cable so you can probably buy the cheaper clone fobs and be fine.

الترجمة الآلية:

إجابة الإكمال

تستخدم كيا قطع غيار هيونداي، بما في ذلك نظام منع الحركة؛ تمثل ألواح الجسم الفرق الرئيسي في معظم الأوقات. والفرق الرئيسي هو الجمهور المستهدف. يتم تسويق كيا للجيل الأصغر سنًا بمظهر مختلف أكثر جاذبية لهم مثل المفسدين والتصميمات الخارجية البراقة. من ناحية أخرى، هيونداي هي أكثر من علامة تجارية "طفرة". لم يكن لدى Hyundai أبدًا إجراء DIY مثل أي شركة مصنعة أخرى *، لذلك تحتاج إما إلى ماسح ضوئي يمكنه كتابة المفاتيح ($$-$$$، إلا إذا كان بإمكانك استخدام مبرمج OBDII عالمي يعمل على أحد التطبيقات) أو تدفع ثمنًا صانع الأقفال ($-$$، اعتمادًا على السعر وعدد الأشياء التي أنجزتها).

انضمت جنرال موتورز إلى هيونداي هنا مع شاحنات 2018+ وغيرها من السيارات الموجودة هناك. كان هذا في الغالب مشكلة تابعة لشركة Hyundai، ولكن قام الآخرون بتدوين الملاحظات :(. أقسم أنه يبدو أن Hyundai شجعت هذا لدرجة أنني أحتاج إلى إضافة مبرمج مفاتيح غريب إلى مجموعة الأدوات الخاصة بي أو أداة مسح ضوئي بها هذه الميزة، وليس مجرد أداة فحص الماسح الضوئي eOBD لعدم الاعتماد على الآخرين.

عندما تذهب للحصول على المفاتيح، سيأخذ البعض الفراغات التي يوفرها العميل. إذا تمكنت من العثور على فراغات OEM، فيمكنك عادةً توفير بضعة دولارات عن طريق توفير الفراغات وبرمجتها. البعض الآخر قديم جدًا لدرجة أنه تم استنساخه جيدًا لدرجة أن OEM مقابل الاستنساخ لا يهم (لكنني لن أشعر بالراحة مع استنساخ سيارة بدون مفتاح فقط في حالة ما إذا كان الأمر مهمًا لسبب ما، OEM فقط). في هذا الصدد، لا يهم لأن سلسلة المفاتيح تُستخدم فقط لفتح قفل السيارة كما أثبتت Kia Boyz باستخدام كابل USB، لذلك ربما يمكنك شراء وحدات النسخ الأرخص وتكون على ما يرام.

このアンサーは役に立ちましたか?

スコア 1
コメントを追加

回答を追加する

Saleh Musa さん、ありがとうございました!
統計データ:

過去 24時間: 0

過去 7 日: 1

過去 30 日: 3

今までの合計 91